  • 1. Data: 2003-04-07 10:54:21
    Temat: dwie umowy zlecenia
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Witam

    Mam taki problem do rozwiązania
    Pani X zatrudniona jest w zakładzie W na umowę zlecenie na kwotę 150,00 PLN
    brutto.
    Jest to jej jedyne źródło utrzymania w związku z powyższym pracodawca
    odprowadza pełne składki na ubezpieczenie.
    Pani X znajduje sobie, po dwóch miesiącach od zatrudnienia w zakładzie X ,
    zatrudnienie na drugą umowę zlecenie w zakładzie Z na kwotę nr 3000,00 PLN
    brutto.
    Moje pytanie brzmi: czy od drugiej umowy zlecenie pracodawca musi
    odprowadzić pełne ubezpieczenie, czy wystarczy tylko ubezpieczenie
    zdrowotne?
    Nie było by problemu, gdyby pierwszą umową była umowa o pracę natomiast w
    tej sytuacji mam spory dylemat.
    Proszę o odpowiedzi wraz z podstawą prawną.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz s...@d...pl

  • 2. Data: 2003-04-07 12:18:58
    Temat: Re: dwie umowy zlecenia
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > tej sytuacji mam spory dylemat.
    > Proszę o odpowiedzi wraz z podstawą prawną.

    Było już jakieś parę dni temu.
    Najpierw wersja, której nie ma.
    Gdyby te 150 zł było z umowy o pracę to byłby problem, bo musiałobyć 800
    żeby ze zlecenia nie płacić US.

    Natomiast jeśli chodzi o dwa zlecenia to ZUS płaci się od pierwszej
    zawartej, a od drugiej już nie.
    Szczerze mówiąc tego w praktyce nie przerabiałem, więc nie jestem pewien i
    paragrafów ci nie podam, ale właśnie o tym była dyskusja parę dni temu .
    Poszukaj.
    A jak już będziesz wiedział to napisz na grupę sam jestem ciekaw, ale cos mi
    się nie chce wierzyć, że ZUS dałby się tak w konia zrobić.

  • 3. Data: 2003-04-07 13:20:41
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    > Gdyby te 150 zł było z umowy o pracę to byłby problem, bo musiałobyć 800
    > żeby ze zlecenia nie płacić US.

    To oczywiście wiadomo i dlatego nie byłoby problemu.

> [...]
    mi
    > się nie chce wierzyć, że ZUS dałby się tak w konia zrobić.

    No więc sytuacja wygląda tak, że zgodnie z przepisami (też nie mogę ich
    aktualnie znaleźć i dlatego prosiłem o podstawy prawne) to od drugiej umowy
    zlecenia płaci się tylko zdrowotne, pomimo tego że pierwsza jest niższa niż
    najniżze wynagrodzenie, natomiast ZUS-y z uporem maniaka twierdzą, że aby
    nie płacić od drugiej umowy zlecenia, pierwsza musi być w wysokości co
    najmniej min. wynagrodzenia.
    Wygląda na to, że ZUS nie wie że sostał zrpbiony w konia.
    Mam nadzieję, że ktoś potwierdzi Twoją i moją wersję tego problemu.

    Pozdrawiam
    Sławomir Delegacz

  • 4. Data: 2003-04-07 17:06:21
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Sławomir Delegacz -----###
    > No więc sytuacja wygląda tak, że zgodnie z przepisami (też nie mogę ich
    > aktualnie znaleźć i dlatego prosiłem o podstawy prawne)

    art. 9 UoSUS

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...