  • 1. Data: 2003-09-12 09:01:44
    Temat: Jak zostać głównym księgowym?
    Od: "EMF" <e...@W...onet.pl>

    Witam,

    uprzejmie upraszam kompetentnych (wyłącznie!) grupowiczów o odpowiedź na
    pytanie:
    - jakie PRAWNE wymogi należy spełniać, aby zostać głównym księgowym w firmie
    prywatnej?

    Nie chodzi mi przy tym o wymogi faktyczne (tzn. że nikt nie zatrudni na
    stanowisku głównego księgowego kogoś, kto nie ma żadnej praktyki w
    księgowości, itp).
    Nie chodzi mi o "usługowe prowadzenie ksiąg rachunkowych", w rozumieniu
    odnośnego rozporządzenia MF.
    Nie chodzi mi również o etat głównego księgowego w jednostce budżetowej,
    regulowany ustawą o finansach publicznych.

    Jeśli to możliwe, proszę o przytoczenie podstawy prawnej odpowiedzi ;-))
    oraz o odpowiedz na adres email (rzadko tu wpadam).

    evenmore<WYWAL>f...@p...onet.pl

    Odwdzięczenie za kompetentne odpowiedzi, w formie barterowej ;-)), wchodzi w
    grę.

    EMF.

  • 2. Data: 2003-09-12 10:32:11
    Temat: Re: Jak zostać głównym księgowym?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik EMF napisał:

> [...]
    > księgowym w firmie prywatnej?
    >

    > Jeśli to możliwe, proszę o przytoczenie podstawy prawnej odpowiedzi

    Nie ma żądnych prawnych wymogów stawianych osobie zajmującej stanowisko
    głównego księgowego, zatrudnionej na umowe o pracę w prywatnej firmie.
    Może to być sprzątaczka z niepełnym podstawowym.

    Oczywiście podstawy prawnej na nieistnienie wymogu nie podam Ci, bo nie ;-)

    To po pierwsze.

    > oraz o odpowiedz na adres email (rzadko tu wpadam).

    Po drugie jestes leniem i należą Ci się baty na goły tyłek.
    Lista ta jest tworzona przez ludzi pomagających sobie całkowicie
    bezinteresownie i nieprzyzwoite jest oświadczanie "podajcie mi to na
    tacy bo mi się nie chce przejrzec postów".

    Maddy absolutnie niekompetentna

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-12 12:28:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, EMF wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ uprzejmie upraszam kompetentnych (wyłącznie!) [...]
    >+ oraz o odpowiedz na adres email (rzadko tu wpadam).

    ...czy ty nie szukasz doradzcy podatkowego zamiast grupy
    dyskusyjnej ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (niekompetentny w kwestii zatrudniania księgowych, w tym
    to doświadczenie ma AFAIR Latet :))