  • 1. Data: 2003-09-12 08:56:44
    Temat: ZUS NAM ZYCZY 100 LAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Wlasnie zglaszam dziecko pracownika do ubezpieczenia zdrowotnego. Dziecko
    jest z 2001 roku. Wpisujac PESEL program sam "podpowiada" date urodzenia. W
    tym przypadku 1901 rok urodzenia. Wszystkiego najlepszego Wiktorku z okazji
    102 urodzin.

    Adam.
    P.S. Az boje sie instalowac nowego Placznika

  • 2. Data: 2003-09-12 10:21:37
    Temat: Re: ZUS NAM ZYCZY 100 LAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:
> [...]
    > tym przypadku 1901 rok urodzenia. Wszystkiego najlepszego Wiktorku z okazji

    O ile sie orientuję to dzieciak ma nieprawidłowy numer pesel.
    Rejestrowałam dziecko urodzone w 2003 i Płatnik datę urodzenia
    podpowiedział prawidłowo.
    Pesel tego dziecka zaczyna się 032111 - data urodzenia 11.01.2003
    Kiedys znajomy informatyk pracujący przy Peselu mówił że jest metoda
    żeby numer wskazywał właściwy wiek (stulecie) narodzin.
    Dodaje się cos do oznaczenia miesiąca - wychodzi mi że 20 dla urodzonych
    po roku 1999 i pewnie cos innego dla urodzonych przed 1900.

    W każdym razie system Pesel jest odporny na problem Y2K, o ile numer
    zostanie prawidłowo nadany.

    Swoja drogą znam osobę ktora ma niewłaściwą sumę kontrolnę w Peselu.
    I podobno nie da sie tego sprostowac ani poprawić, jak dostała zły musi
    mieć zły do konca życia.
    Wyobraźcie sobie że np. niektóre programy do home bankingu sprawdzaja
    poprawnośc pesela w przelewach ZUS i nie przepuszczają nieprawidłowego -
    odrzucaja przelew. Całe szczęście dziewczyna ma regon jako zamiennik,
    ale co gdyby opłacała składki dobrowolnie albo była artystką?
    Papierek w łapkę i do banku...

    Maddy "miłośniczka" informatyzacji w polskim stylu

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-09-12 10:49:45
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > 102 urodzin.
    >
    > Adam.
    > P.S. Az boje sie instalowac nowego Placznika

    Prawdziwa data urodzenia zakodowana jest w miesiacu, czyli w nastepnych
    dwoch cyfrach. A program pewnie podpowiada juz na podstawie dwoch
    pierwszych. Tez niby racja - a bardziej uproszczenie. Nie ma powodu
    zalamywac rak.

    Dla ludzi urodzonych po 2000 dodaje sie 20 do miesiaca urodzenia, czyli
    032515 to jest 2003.05.15

  • 4. Data: 2003-09-12 10:53:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KrzysiekPP napisał:

> [...]
    > dwoch cyfrach. A program pewnie podpowiada juz na podstawie dwoch
    > pierwszych. Tez niby racja - a bardziej uproszczenie. Nie ma powodu

    Program - jeżeli to stary Płatnik (nie próbowałam z nowym) - podpowiada
    prawidłowo.
    Błąd musi tkwic w peselu.

    Maddy "wiem bo sprawdzałam"

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-09-12 12:00:27
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dodaje się cos do oznaczenia miesiąca - wychodzi mi że 20 dla urodzonych
    > po roku 1999 i pewnie cos innego dla urodzonych przed 1900.

    Mniej wiecej tak: dla urodzonych w XX wieku - do miesiecy nie dodajemy nic
    dla XXI wieku - do miesięcy dodajemy 20
    dla XXII wieku - 40 (ciekawe czy PESEL dotrwa do tego czasu...)
    Dla wieku XIX - do miesięcy dodawalo sie 80.

    Pozdro

    Maseł

    P.S. Nie pamietam, czy chodzilo tylko o wiek w znaczeniu historycznym
    (czyli lata np. 1901-2000), czy po prostu o lata na przykład 1900-1999 - ale
    raczej to drugie

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 6. Data: 2003-09-12 12:13:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Swoja drogą znam osobę ktora ma niewłaściwą sumę kontrolnę w Peselu.
    >+ I podobno nie da sie tego sprostowac ani poprawić, jak dostała zły musi
    >+ mieć zły do konca życia.

    Hm... "dostała zły", czy "został zły wpisany do dowodu" ?
    Bo w tym drugim przypadku jest 'tylko' taki szczegół że
    dowód trzeba wymienić i nikt nie chce brać tego na siebie :]

    >+ Wyobraźcie sobie że np. niektóre programy do home bankingu sprawdzaja

    Wyobrażamy sobie.

    [...]
    >+ Maddy "miłośniczka" informatyzacji w polskim stylu

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który po kolei:
    - przez półtorej roku podtykał urzędnikom kartkę "legalnie
    nie ma PESELA bo szufladę z ćwiartką ulicy wcięło między
    Katowicami a Zabrzem [drzewiej przesyłano *papiery*,
    nie wiem jak dziś]
    - przy okazji rozwiązywania "problemu 100 milionów Wałęsy",
    czyli odbierania świadectw NFI dowiedział się w NBP
    że "...ale Pan ma zdecydowanie zły numer"
    - do dziś ma dowód z poprawką ("wie Pan, w zasadzie to
    nie wolno - ale trzeba by cały dowód wymienić a pani
    która to namieszała już u nas nie pracuje" :>),
    parafą i ćwiercią "dodatkowej" pieczątki obok PESELa !
    :))

  • 7. Data: 2003-09-12 13:04:21
    Temat: OT: [...] ZYCZY 100 LAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam waści, przeszukując posty pod kątem różnych wpadek
    zlokalizowałem twój post z 24.II.br: napiszesz jak się
    skończyło, "ku pamięci" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-09-12 13:10:18
    Temat: Re: OT: [...] ZYCZY 100 LAT
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Witam waści, przeszukując posty pod kątem różnych wpadek
    > zlokalizowałem twój post z 24.II.br: napiszesz jak się
    > skończyło, "ku pamięci" ?

    Gotfryd, do kogo Ty rozmawiasz?

    :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-09-12 21:03:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+ > Witam waści, [...]
    >+
    >+ Gotfryd, do kogo Ty rozmawiasz?

    Wrrr.... raz na kilkaset postów udało mi się wyciąć
    dane nadawcy - i to w takim poście imiennie skierowanym
    do poprzednika... Ufff !
    A myślałem że bzdury wypisuję wyłącznie nocą :<
    Oczywiście przedpiścą był Adam(ski30) !

    >+ :-)

    Thx. za budzenie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-09-16 08:43:01
    Temat: Re: [...] ZYCZY 100 LAT
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Witam waści, przeszukując posty pod kątem różnych wpadek
    > zlokalizowałem twój post z 24.II.br: napiszesz jak się
    > skończyło, "ku pamięci" ?

    Co dziwne tym razem ZUS sie nie pomylil, ale ... pani w urzedzie gminy
    wpisala zly numer PESEL w dowodzie osobistym. Oficjalnie przepraszam firme
    Prokom i ZUS.

    Adam