  • 1. Data: 2003-09-12 07:59:22
    Temat: [PILNE] Zakupy w amazon.com...
    Od: jeDrASS <jeDrASS@ide_na_browar.gov.pl>

    .. mama zamiar zakupic Ipaqa(Palmtop) w amazonie w USA, zamawiam na
    wlasna karte kredytowa na adres w USA i przywozi mi to w ręku kolega..
    Czy są wtedy jakieś dodatkowe opłaty oprócz tego co widze na stronie,
    czyli cena towaru, jakiś lokalny podatek i shipping?

    --
    jeDrASS (członek kółka literacko-poetycznego "Poniemiecka dupa czarna")

  • 2. Data: 2003-09-12 08:14:39
    Temat: Re: [PILNE] Zakupy w amazon.com...
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > Czy są wtedy jakieś dodatkowe opłaty oprócz tego co widze na stronie,
    > czyli cena towaru, jakiś lokalny podatek i shipping?

    Jezeli kolega nie zglosi tego czegos do pdprawy celnej to sie chyba nazywaz
    przemyt czy jakos tak.

    Adam

  • 3. Data: 2003-09-12 08:40:50
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    Adamski wrote:

    > Jezeli kolega nie zglosi tego czegos do pdprawy celnej to sie chyba
    > nazywaz przemyt czy jakos tak.
    :D
    umoralniasz czy robisz sobie przyslowiowe jaja ??
    Przemyt to dla mnie TIR papierosow, wodki a zakup sprzetu na wlasny uzytek
    to tylko umiejetnosc radzenia sobie w naszym bandyckim kraju (sprzet
    elektroniczny kupiony w sklepie w Niemczech jest o POLOWE tanszy niz na
    polkach naszych sklepow a zarobki :( sami wiecie )
    Niech wiezie tego palma i wogole sie nie przyznaje. Co najwyzej niech sie
    pozbedzie opakowania zeby w razie kontroli ktos sie nie przychlapal o
    PRZEMYT.

    Maniek Camry
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-09-12 08:44:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > Niech wiezie tego palma i wogole sie nie przyznaje. Co najwyzej niech sie
    > pozbedzie opakowania zeby w razie kontroli ktos sie nie przychlapal o

    1. Poaznie jest cos takiego jak procedura wprowadzania towaru na polski
    obszar celny.
    2. Skoro w polce jest przestepstwem wklejenie swojego zdiecia do legitymacji
    szkolnej brata wymagajacym zastosowania jako srodka zapobiegawczego trzech
    miesiecy aresztu, to pozusl co moze grozic za przmyt takiej ilosci towaru??
    Polski rzad teraz potrzebuje wszelkiego rodzaju sukcesow.

    Adam

  • 5. Data: 2003-09-12 09:52:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Mariusz (Maniek) Milobedzki wrote:

    >+ Adamski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Przemyt to dla mnie TIR papierosow, wodki a zakup sprzetu na wlasny uzytek
    >+ to tylko umiejetnosc radzenia sobie w naszym bandyckim kraju

    ...zdaje się tym się różnimy od ludności zamieszkującej
    państwo niemieckie[1]. [OT, NTG:] Mi tam się bardzo podobało
    uzasadnienie żeby nie wprowadzać (w Niemczech) zakazu
    dzwonienia z komórki podczas jazdy: "przepis będzie
    bardzo trudny w egzekucji, zaś ze względu na zwyczaje
    może być powszechnie łamany - zaś społeczeństwa nie
    wolno uczyć że można łamać jakiekolwiek przepisy".

    >+ (sprzet elektroniczny kupiony w sklepie w Niemczech
    >+ jest o POLOWE tanszy niz na
    >+ polkach naszych sklepow [...]

    ...i tym się tez różnimy jak wyżej.
    Zdaje się że problem już zauważono: z okazji różnicy w wysokości
    choćby tylko samych podatków będą opłacalne zakupy na Słowacji
    czy w Niemczech właśnie. Z wiadomym skutkiem dla naszej
    gospodarki ("zamknąć zakład bo się nie opłaca, nikt nie
    kupuje") :(

    [1] gęstość Turków i innych nacji oraz przestrzeganie prawa
    "nawet przez Polaków" [bez urazy dla kogokolwiek czy
    czynienia różnicy między przemytem a przestrzeganiem
    ograniczenia prędkości :>] sugeruje że nie jest
    to *tylko* jakaś cecha narodowa. Zbudowanie takiego
    prawa i systemu ...to już inna sprawa :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-12 10:03:49
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > może być powszechnie łamany - zaś społeczeństwa nie
    > wolno uczyć że można łamać jakiekolwiek przepisy".

    Moze naszych politykow wyslac na jakies korepetycje? Uzasadnienie jest
    super, co wiecej powiem ze genialne. W Polsce wprowadze sie cala mase
    rurnych i niemozliwych do egzekwowania przepisow poczynajac od ograniczenia
    predkosci, zakazow parkowania, rozmow przez komorki, budowa w warszawie
    tuneli wzdluz rzeki.... mozna by sie rozpisywac.

    Adam

  • 7. Data: 2003-09-13 05:30:17
    Od: jeDrASS <jeDrASS@weseli_poprawiacze_ustaw.gov.pl>

> [...]

    > Niech wiezie tego palma i wogole sie nie przyznaje. Co najwyzej niech sie
    > pozbedzie opakowania zeby w razie kontroli ktos sie nie przychlapal o

    Serdeczne dzięki za odpowiedź.. poprostu tam to kosztuje 368$(około 1550
    PLN), a u nas 2 775,50 PLN.. naprawde kupiłbym z chęcią tu bez
    kombinacji, lecz różnica zakrawa na ponury żart.. patrząc na takie cuda
    i to co się wokół dzieje aż mam chęć z wiadrem amunicj przejść się na
    wiejską, lecz później zamkną i potraktują jak za przysłowiowych
    normalnych.. chciaż z drugiej strony..

  • 8. Data: 2003-09-13 06:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, jeDrASS wrote:

> [...]
    [...]
    >+ Serdeczne dzięki za odpowiedź.. poprostu tam to kosztuje 368$(około 1550

    Rację masz absolutną. Tylko tak jest z większością towarów :(,
    nie tylko z twoją wieżą (czy co to było).

    >+ naprawde kupiłbym z chęcią tu bez
    >+ kombinacji, lecz różnica zakrawa na ponury żart..

    ...no i w ten sposób "wszyscy" zamiast nie popierać takiej
    wysokości podatków jakie mamy - kombinują. Osły niech płacą :]
    Nie miałbyś większego komfortu jakbyś legalnie mógł ów sprzęt
    wwieźć ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-09-13 07:59:34
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > wysokości podatków jakie mamy - kombinują. Osły niech płacą :]
    > Nie miałbyś większego komfortu jakbyś legalnie mógł ów sprzęt

    Jak widać niespecjalnie to tych "na górze" obchodzi. Po obniżeniu akcyzy
    znacznie wzrosły wpływy tejże akcyzy na alkohol. Jakie wnioski z tego
    wyciągnęli? Zamiast dalej obniżyć akcyzę, zapowiadają wzrost o jakiś
    chyba 1%. Może im po prostu zależy na tym kombinowaniu?, bo żaden
    logiczny argument nie podważy silnego związku między wysokimi podatkami
    a rozrostem szarej strefy.

    Tomek

  • 10. Data: 2003-09-13 15:24:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Sep 2003, Tomek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ znacznie wzrosły wpływy tejże akcyzy na alkohol. Jakie wnioski z tego
    >+ wyciągnęli? Zamiast dalej obniżyć akcyzę, zapowiadają wzrost o jakiś

    Też zauważyłem. Jak można mieć tak wielkie klapki na oczach
    - tego nie rozumiem :(

    >+ bo żaden logiczny argument nie podważy silnego związku
    >+ między wysokimi podatkami a rozrostem szarej strefy.

    ...kiedy u nas w mediach (po zmianach w przepisach "nieprawiedliwie"
    limitujących ilość alkoholu przywożonego zza granicy) jako
    *argument* (nieważne że to mieszkańcy - chodzi o zasadę)
    padało "przecież ileś ludzi *z tego żyje*"... no to
    szkoda gadać.
    Proste obliczenie ilu ludzi *nie żyje* z produkcji
    rzeczonej gorzały (wskutek przemytu *i* za wysokich cen
    łącznie - ceny wpływają na 2 elementy :>) nie jest
    podstawą do myślenia, jak widać :(

    pozdrowienia, Gotfryd