  • 1. Data: 2003-05-06 10:54:47
    Temat: Jaka przyjac kolejnosc???
    Od: "Lutek34" <L...@N...pl>

    Witam
    Zamierzam zalozyc DG na warunkach ogolnych (kpir) i mam pytanko zwiazane z
    remontem lokalu, mianowicie nabylem juz lokal handlowy ktory musze poddac
    lekkiemu remontowi i tutaj moje pytanie czy najpierw zarejestrowac DG,
    remontowac i wszystkie wydatki zwiazane z tym remontem wciagac w koszty czy
    lepiej najpierw wyremontowac przygotowac lokal pod dzialalnosc i dopiero
    wtedy rejestrowac DG.

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 2. Data: 2003-05-06 11:20:37
    Temat: Re: Jaka przyjac kolejnosc???
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

> [...]
    > lepiej najpierw wyremontowac przygotowac lokal pod dzialalnosc i dopiero

    głupie pytanie
    oczywiście że wpierw DG

  • 3. Data: 2003-05-06 12:18:04
    Od: "Lutek34" <L...@N...pl>

    "Biedrona" <m...@b...com> wrote in message

    > głupie pytanie
    > oczywiście że wpierw DG

    Dziekuje za szczera odpowiedz!!!!!

  • 4. Data: 2003-05-06 13:03:12
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Biedrona" <m...@b...com> napisał w wiadomości

    > głupie pytanie
    > oczywiście że wpierw DG
    Może dla Ciebie jest głupie. To wszystko zależy od inwestycji, jaką
    pochłonie remont lokalu. Jeżeli remont będzie trwał krótko, a będzie wymagał
    dużych nakładów, to lepiej zarejestrować działalność, brać faktury, a potem
    je odliczyć od dochodu. Powstają tutaj wszystkie obciążenia, które są w tym
    momencie dodatkowym kosztem. Na przykład ZUS.
    Jeżeli koszt remontu nie będzie zbyt wielki, a z pewnych względów potrwa on
    trochę, może lepiej wstrzymać się z rejestracją, bo nikogo nie będzie
    obchodziło, czy masz prawie 700 zł na ZUS.

    Wiola

  • 5. Data: 2003-05-06 13:29:11
    Od: "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-05-06 13:44:00
    Od: "Lutek34" <L...@N...pl>

    "Wioletta Bogusz" <w...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > trochę, może lepiej wstrzymać się z rejestracją, bo nikogo nie będzie
    > obchodziło, czy masz prawie 700 zł na ZUS.

    Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo.Remont napewno potrwa okolo 5 tygodni i
    pochlonie ponad 20tys.zl bo zamierzam rowniez remontowac sciany zewnetrzne
    budynku i tutaj nasuwa mi sie pytanie poniewaz lokal nabylem jako osoba
    fizyczna to po zalozeniu DG lokal dodaje jako srodek trwaly do DG ale sciany
    zewnetrzne budynku nie sa moje tylko jestem w 1/3 wspolwlascicielem ich
    poniewaz kazda kondygnacja ma innego wlasciciela to czy moge fakture za
    remont scian zewnetrznych wpisac w koszty remontu?? Dodam jeszcze ze koszt
    remontu scian zewnetrznych bedzie rozbity na trzech wlascicieli budynku.

    Pozdrawiam i mysle ze to niebedzie glupie pytanie.

  • 7. Data: 2003-05-06 21:52:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 May 2003, Biedrona wrote:

> [...]
    >+ > lepiej najpierw wyremontowac przygotowac lokal pod dzialalnosc i dopiero

    Ekhm... IMHO zależy *np.* od tego czy chce być VATowcem.
    Jeśli *nie chce* - to tak najmniej 40% argumentów za "koniecznie
    najpierw DG" odpada :), znaczy: może mu być obojętne... (bo po
    drugiej stronie szali stoją ZUSy, obowiązki prowadzenia "papierów"
    i inne takie).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-05-07 08:14:40
    Od: "Lutek34" <L...@N...pl>

    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > najpierw DG" odpada :), znaczy: może mu być obojętne... (bo po
    > drugiej stronie szali stoją ZUSy, obowiązki prowadzenia "papierów"

    Mysle ze latwiej bedzie zostac VATowce z tego wzgledu ze planuje zalozyc
    dzialalnosc usługowo-handlową i to w szerokim tego slowa znaczeniu.
    A moze ktos zna jakies linki na strony gdzie sa porownane rozne rodzaje
    opodatkowania itp.??

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2003-05-07 10:39:36
    Od: "Biedrona" <m...@b...com>

> [...]
    > dzialalnosc usługowo-handlową i to w szerokim tego slowa znaczeniu.
    > A moze ktos zna jakies linki na strony gdzie sa porownane rozne rodzaje

    normalna skala podatkowa i KPiR
    ewentualnie póżniej księgi handlowe