  • 1. Data: 2009-04-12 18:57:24
    Temat: Jaką wartosc nieruchomosci wpisać aby zminimalizować podatek od spadku?
    Od: "JaWojownik" <J...@p...onet.pl>

    Dziedziczę nieruchomość (dom i działkę oraz garaz). Decyzja sadu o podziale
    majatku jest z 2004r i juz wiem ze za ten rok tzn 2004 trzeba podac wartosc
    domu do zeznania podatkowego (typowa kostka z lat 70tych o pow uzytk. 140
    m2), działki o pow. 1500 m2 i garazy o powierzchni uzyt 15 m2. Całość jest
    na wsi w odległosci około 20 km od byłego miasta wojewodzkiego (nie
    Warszawa) w Centrum Polski. Jest 2 zyjacych spadkobierców którzy dziedziczą
    po 1/6 wartości nieruchomości. Tylko jeden spadkobierca zamieszkuje w tym
    domu. Jakie podac kwoty w zeznaniu podatkowym aby zminimalizowac podatek?
    Czy trzeba go bedzie zapłacić? Czy drugi spadkobierca ktory nie zamieszkuje
    aktualnie w dziedziczonej nieruchomosci ( i w przyszłości prawdopodobnie
    zrzeknie się/przekaze swoja czesc drugiemu spadkobiorcy) bedzie musiał
    zapłacić teraz podatek z tytułu odziedziczenia 1/6 nieruchosci zgodniej z
    wyrokiem sadu z 2004 o czym napisałem na pocztku listu?