  • 1. Data: 2010-01-03 20:17:12
    Temat: Jaki PIT
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

    Witam,
    żona ma działalność na KPiR (nie jest vatowcem) oraz pracuje na normalnym
    etacie. Ja pracuje na normalnym
    etacie.
    Działalność żona prowadzi od września 2009. Chcielibyśmy sie rozliczyć za
    2009 razem. I teraz pytanie. Kto ma byc podatnikiem, a kto małżonkiem o ile
    to ma znaczenie? Jaki zestaw druków PIT wykorzystać. Czy termin rozliczenia
    jest standardowy czy w związku z tą działalnością jest to np koniec
    stycznia?
    Z góry dzięki za wszelką pomoc
    pozdrawiam
    miroro

  • 2. Data: 2010-01-03 23:19:56
    Temat: Re: Jaki PIT
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Miroro" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ile
    > to ma znaczenie? Jaki zestaw druków PIT wykorzystać. Czy termin

    Nie podales, czy zona rozlicza sie podatkiem liniowym, czy standardowym,
    progresywnym.
    Domyslam sie jednak, ze progresywnym. W takim wypadku termin rozliczenia
    jest standardowy, do 4 maja 2010.
    Formularz PIT-36 + zalacznik PIT-B (i ewentualnie inne, w razie potrzeby -
    np.PIT-O do ulg) .
    IMHO nie ma znaczenia kto podatnik a kto malzonek

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-01-03 23:22:36
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    progresywnym.
    Domyslam sie jednak, ze progresywnym. W takim wypadku termin rozliczenia
    jest standardowy, do 30 kwietnia 2010 (w poprzednim poscie zle spojrzalem i
    napisalem 4 maja - scancelowalem tamtego posta)

  • 4. Data: 2010-01-03 23:32:47
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    SDD napisał(a):

> [...]
    > jest standardowy, do 30 kwietnia 2010 (w poprzednim poscie zle spojrzalem i
    > napisalem 4 maja - scancelowalem tamtego posta)

    czy mam przez to rozumieć, że dla liniowego jest inny termin???
    ryczałt to owszem, 31 stycznia, ale liniowy?

    PG

  • 5. Data: 2010-01-03 23:36:13
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > czy mam przez to rozumieć, że dla liniowego jest inny termin???
    > ryczałt to owszem, 31 stycznia, ale liniowy?

    Nie.
    Do liniowego jest inny formularz (PIT-36L) i nie ma mozliwosci rozliczenia
    sie z malzonkiem
    Jesli zona jest na liniowym, to rozliczacie sie oddzielnie. Ty skladasz
    PIT-37, zona PIT-37 oraz PIT-36L z zalacznikiem PIT-B do 30 kwietnia 2010.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2010-01-05 23:15:40
    Od: "Miroro" <m...@t...pl>

> [...]
    > jest standardowy, do 30 kwietnia 2010 (w poprzednim poscie zle spojrzalem
    > i napisalem 4 maja - scancelowalem tamtego posta)
    żona jest na standardowym progresywnym
    > Formularz PIT-36 + zalacznik PIT-B (i ewentualnie inne, w razie potrzeby -
    > np.PIT-O do ulg) .
    coś mi się tak wydawało z lektury opisów druków, ale wolałem sie upewnić.
    Załączniki D,O to wiadomo do odliczeń.

    >IMHO nie ma znaczenia kto podatnik a kto malzonek

    dzieki piekne za wsparcie