  • 1. Data: 2004-06-01 05:33:19
    Temat: Jaki Vat na remont płotu?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Przeczytałem, że w przypadku remontu budynku mieszkalnego (PKOB 11) stosuje
    się Vat w wysokości 7%. I moje pytanie, czy remont płotu załapie się pod tą
    kategorię.
    I drugie pytanie, czy do remontu Usługodawca może wliczyć kosztu stali
    użytej na wyremontowanie.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Gerard

  • 2. Data: 2004-06-01 08:25:47
    Temat: Re: Jaki Vat na remont płotu?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2004, Gerard wrote:

    >+ Przeczytałem, że w przypadku remontu budynku mieszkalnego (PKOB 11) stosuje
    >+ się Vat w wysokości 7%. I moje pytanie, czy remont płotu załapie się pod tą
    >+ kategorię.

    Zastanówmy się... jak chcesz postawić płot na fundamencie - to zgłaszasz
    zamiar remontu sąsiedniego budynku (i to którego, jeśli płot jest zgodnie
    z art. 154 K.C. wspólny), czy może jednak (zamiar) wykonania ogrodzenia
    (nie pamiętam czy liczy się do budowli :)) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-06-01 11:56:31
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

> [...]
    > z art. 154 K.C. wspólny), czy może jednak (zamiar) wykonania ogrodzenia
    > (nie pamiętam czy liczy się do budowli :)) ?

    Doszukałem się czegoś takiego jak:

    "budynek mieszkalny w zabudowie zagrodowej" to by sugerowało, że zagroda a
    tym samym płot jest częścią budynku mieszkalnego.

    Gerard

  • 4. Data: 2004-06-01 11:59:49
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Tak jeszcze myślę.

    W przypadku odliczenia podatku dochodowego także jest pojęcie remontu
    budynku mieszkalnego.

    Czyli jeśli remontuję płot to, czy mogę odliczyć sobie koszty takiego
    remontu czy nie?

    Gerard