  • 1. Data: 2004-05-31 18:07:57
    Temat: paczka od znajomych z WB a VAT
    Od: "cambon" <c...@g...pl>

    Witam,

    Mam zamiar sprowadzic troche uzywanego sprzetu foto (konkretnie obiektywy) z
    W. Brytanii. Na googlach dowiedzialem sie, ze musze zaplacic 22% Vatu.
    A jak wyglada ta kwestia, kiedy ten sam sprzet dostaje od znajomych z WB? Na
    paczce nie ma podanych cen itd. Taka przesylka tez przechodzi przez urzad
    celny?

    pozdrawiam
    ca

  • 2. Data: 2004-05-31 22:01:26
    Temat: Re: paczka od znajomych z WB a VAT
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    cambon <c...@g...pl> wrote:
> [...]
    > paczce nie ma podanych cen itd. Taka przesylka tez przechodzi przez urzad

    Już nie. Tak było do 1.05.2004.
    Oczywiscie zakladam, ze nie sprowadzasz tego na firme, bo wtedy Brytyjczycy
    wystawiaja 0%, a Ty VATujesz 22% (i musisz miec euro-NIP).

    M.

    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 3. Data: 2004-06-01 07:07:58
    Od: "cambon" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Bohosiewicz" <m...@e...kernel.pl> napisał w wiadomości

    > Już nie. Tak było do 1.05.2004.
    > Oczywiscie zakladam, ze nie sprowadzasz tego na firme, bo wtedy
    Brytyjczycy
    > wystawiaja 0%, a Ty VATujesz 22% (i musisz miec euro-NIP).

    Sprzet zamierzam kupic na ebay'u i zaplacic przelewem bankowym. Czyli nawet
    jak na paczce bedzie kartka z kwota zakupu i info o zawartosci nie zaplace
    ani grosza VAT? O, to swietna informacja ;)
    Probowalem dodzwonic sie na tel. informacyjny urzedu celnego, ale od dwoch
    dni na zmiane zajety albo nikt nie odbiera ;)

    pozdrawiam
    ca

  • 4. Data: 2004-06-04 06:20:21
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    cambon <c...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jak na paczce bedzie kartka z kwota zakupu i info o zawartosci nie zaplace
    > ani grosza VAT? O, to swietna informacja ;)

    Unia jest Unia :)

    > Probowalem dodzwonic sie na tel. informacyjny urzedu celnego, ale od dwoch
    > dni na zmiane zajety albo nikt nie odbiera ;)

    A z USA czy z Rosji to sprowadzasz?
    Jesli z W. Brytanii to i Polska i oni sa na jednym obszarze celnym
    nazywanym Unia Europejska. I tutaj nie mamy importu.
    Mamy za to wewnatrzwspolnotowe nabycie towaru przez osobe fizyczna.

    M.

    PS. Wiem. Sa towary wewnatrzwspolnotowe (np samochody) gdzie
    _akcyze_ (nie VAT, nie clo) placi sie w urzedzie celnym.