  • 1. Data: 2007-09-19 09:56:13
    Temat: Jaki dokument sprzedaży może wystawić nie-VATowiec?
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    niebawem uruchomię księgarnię internetową. W pierwszej fazie mojej
    działalności nie będę VATowcem, więc nie będę mógł wystawiać faktur VAT.
    W związku z tym ma pytanie: jaki dokument sprzedaży będę mógł wystawiać
    klientom? Wiem, że na dobrą sprawę nie będąc VATowcem nie muszę
    wystawiać żadnych dokumentów sprzedaży, ale chcę żeby klient czuł się
    pewnie - otrzymując dokument sprzedaży będzie wiedział, że książka
    pochodzi z legalnego źródła i będzie mógł ją reklamować.

    Z góry dziękuję za informację.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2007-09-19 09:58:18
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2007 o 11:56:13 Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

> [...]
    > pewnie - otrzymując dokument sprzedaży będzie wiedział, że książka
    > pochodzi z legalnego źródła i będzie mógł ją reklamować.

    Rachunek

  • 3. Data: 2007-09-19 14:00:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Sep 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]

    W sprawie formalnej: fakt bycia VATowcem nie ma z tym nic
    wspólnego. Fakt posiadania kasy fiskalnej owszem, ma z tym wiele
    wspólnego, ale on z byciem VATowcem związany nie jest!

    > Rachunek

    ...albo paragon :)
    (mam na myśli paragon niefiskalny oczywiście).
    Nim mnie kto napadnie, wyjaśniam że przez "rachunek" rozumie się *imienny*
    dokument, znaczy taki w którym są również dane nabywcy, zaś przez paragon
    dowód bezimienny, w którym są tylko dane sprzedawcy.

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy fiskalnej, ZUS)

  • 4. Data: 2007-09-19 16:10:39
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > dokument, znaczy taki w którym są również dane nabywcy, zaś przez paragon
    > dowód bezimienny, w którym są tylko dane sprzedawcy.

    Czy do drukowania paragonów niefiskalnych/rachunków jest na rynku jakiś
    niedrogi program?

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 5. Data: 2007-09-19 17:07:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2007 o 18:10:39 Rex <w...@z...spamem> napisał(a):

    > Czy do drukowania paragonów niefiskalnych/rachunków jest na rynku jakiś
    > niedrogi program?

    Open office ? :)

    A jak chcesz gotowe to np druki ips

  • 6. Data: 2007-09-19 20:14:14
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    t...@o...pl pisze:

    > Open office ? :)

    Chodzi mi o gotowy plik/szablon do drukowania paragonów/rachunków.

    --
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 7. Data: 2007-09-19 23:45:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Rex wrote:
    [...]
    > Chodzi mi o gotowy plik/szablon do drukowania paragonów/rachunków.

    5 minut roboty i w OOcalcu masz ładny gotowy szablon.

    Jakby poświęcić drugie 5 minut, to pewnie dałoby się go zmusić żeby sam
    numerował rachunki i takie tam bajery.

    p. m.

  • 8. Data: 2007-09-20 12:03:35
    Od: "\\n" <...@...xy>

    mvoicem pisze:
> [...]
    >
    > 5 minut roboty i w OOcalcu masz ładny gotowy szablon.
    >
    > Jakby poświęcić drugie 5 minut, to pewnie dałoby się go zmusić żeby sam

    Jakaś tam zasada mówi, że w informatyce faktyczny czas realizacji
    zadania jest dwa razy i o rząd wielkości dłuższy niż planowany, a więc
    nie 5 lecz 10 i nie minut lecz godzin ;-)

  • 9. Data: 2007-09-20 12:20:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    \n wrote:

    > Jakaś tam zasada mówi, że w informatyce faktyczny czas realizacji
    > zadania jest dwa razy i o rząd wielkości dłuższy niż planowany, a więc
    > nie 5 lecz 10 i nie minut lecz godzin ;-)

    Ja mówiłem już o faktycznym czasie realizacji ;) Myślę że czas spędzony nad
    dzierganiem własnego szablonu jest krótszy niż googlanie, instalowanie,
    sprawdzanie czy to jest to o co chodziło. A jak to jest jeszcze część
    większej całości - uczenie się tego.

    p. m.