  • 1. Data: 2003-03-10 17:27:24
    Temat: Jaki formularz do kwartalnego VAT
    Od: t...@o...pl

    Ponieważ nie zajmuję się prowadzeniem DG od długiego czasu, to muszę zapytać -
    jaki jest druk do aktualizacji informacji o płatniku VAT. Szczególnie chodzi tu
    o przełączenie się na kwartalne rozliczenia VAT.

    I jeszcze jedno pytanie - czy VAT MP wystawia mały podatnik, który rozlicza się
    kasowo z VAT, czy też już taki, który rozlicza się kwartalnie.

    I może jeszcze jedno. W formularzu VAT-R w rubryce 46 podatnik może wskazać, że
    chce się rozliczać kwartalnie z Vat (w nawiasie napisano odniesienie - art. 10
    ust. 1a ustawy - a to de facto dotyczy rolników). Ja chciałbym się rozliczać z
    VAT kwartalnie na podst. art 10 ust 1d, a odniesienia do tego ustępu w
    formularzu nigdzie nie ma.

    Dziękuję za odpowiedzi z góry, żeby nie zapychać skrzynek
    Thomasson

  • 2. Data: 2003-03-10 17:52:06
    Temat: Re: Jaki formularz do kwartalnego VAT
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    chodzi tu
    > o przełączenie się na kwartalne rozliczenia VAT.

    Jest - VAT-7K

    > I jeszcze jedno pytanie - czy VAT MP wystawia mały podatnik, który
    rozlicza się
    > kasowo z VAT, czy też już taki, który rozlicza się kwartalnie.

    Mały Podatnik niezależnie od sposobu rozliczania VAT.

  • 3. Data: 2003-03-10 19:22:42
    Od: t...@o...pl

    > zapytać -
    > chodzi tu
    >
    > Jest - VAT-7K

    > rozlicza się
    >
    > Mały Podatnik niezależnie od sposobu rozliczania VAT.

    Ponieważ lubię prawną dłubaninę, co nieznaczy że przy niej nie klnę w drodze do
    sukcesu, dowiedziałem się (i sam odpowiadam sobie) że :

    jak rozliczenia kwartalne vat to składam formularz vat-7k

    faktury vat mp wystawia ten mały podatnik, który wybrał rozliczenie kasowe vat

    aktualizacja danych vatowca na druku vat-r, tym samym co zgłoszenie, tylko
    zaznaczam kwadrat, że aktualizuję dane

    na moim druku vat-r nie było nic nawiązującego do art. 10 ust 1d ustawy o vat,
    bo dostałem chyba formularz z magazynu - poprzednią wersję i muszę załatwić nowy

    Thomasson

  • 4. Data: 2003-03-10 22:26:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
    [...do Zygmunta...]
    >+ > Jest - VAT-7K
    [...]
> [...]
    >+
    >+ jak rozliczenia kwartalne vat to składam formularz vat-7k

    Zugmunt był szybszy :)

    >+ faktury vat mp wystawia ten mały podatnik, który wybrał
    >+ rozliczenie kasowe vat

    Powoli. Wyszło że napisaliście każdy co innego, a to mi się
    nie zgadza...

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-10 23:34:50
    Od: t...@o...pl

    > On Mon, 10 Mar 2003 t...@o...pl wrote:
    > [...do Zygmunta...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Zugmunt był szybszy :)

    Ano był

    > Powoli. Wyszło że napisaliście każdy co innego, a to mi się
    > nie zgadza...
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Sprawdziłem to sobie w takim małym rozporządzeniu czy ustawie z 2001r. i tam
    było napisane "mali podatnicy, którzy wybrali kasowe rozliczenie VAT". Nie
    dosłownie - wskazano na przepisy ustawu o VAT i akcyzie, a stamtąd już płyną
    ostateczne wnioski.

    Thomasson

  • 6. Data: 2003-03-11 07:46:48
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Zygmunt Kałuża wrote:

    > zapytać -
    > chodzi tu
    >
    > Jest - VAT-7K

    Bzdura. To jest deklaracja kwartalna VAT a "nie przełączenie się na
    kwartalne rozliczenia VAT". Do takiego "przełączania" jeszcze w grudniu
    nie było żadnego druku i trzeba było napisać to "własnymi słowami". Nie
    słyszałem żeby od tego czasu pojawił się nowy druk, a w każdym razie
    nie zauważyłem takowego w Dzienniku Ustaw.

    > rozlicza się
    >
    > Mały Podatnik niezależnie od sposobu rozliczania VAT.

    Bzdura. Fakturę VAT-MP wystawia tylko mały podatnik rozliczający się
    kasowo z VAT.