  • 1. Data: 2002-07-21 03:01:40
    Temat: Jaki kurs przy imporcie
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Czesc!
    Przejrzałem archiwum, okolice tego tematu pojawiały się w kotekście VAT. Ja
    chciałem się zapytać o rzecz następującą:

    Jaki kurs stosowac przy ksiegowaniu w KPiR faktury importowej:

    - kurs celny NBP (jak na SAD-zie) ?
    - kurs sprzedaży NBP (z dnia zwolnienia towaru - z dnia wyst.fakt - z dnia
    zapłaty)?
    - kurs sredni NBP (z dnia zwolnienia towaru - z dnia wyst.fakt - z dnia
    zapłaty)?
    - faktyczny kurs zastosowany przez bank posredniczacy w transakcji?

    Dziękuję,
    BaLab

  • 2. Data: 2002-07-22 07:01:18
    Temat: Re: Jaki kurs przy imporcie
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłaty)?
    > - faktyczny kurs zastosowany przez bank posredniczacy w transakcji?

    Kurs z SAD-u .
    Jolka

  • 3. Data: 2002-07-22 08:13:46
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl>

    > Jaki kurs stosowac przy ksiegowaniu w KPiR faktury importowej:

    Jeśli zapłata nastąpiła przed otrzymaniem towaru to księgujesz kwotę
    zapłaconą w dniu zapłaty.
    Jeśli zapłata nastąpi po otrzymaniu towaru to księgujesz w dniu otrzymania
    towaru wg kursu średniego NBP z tego dnia albo kursu celnego (do wyboru). Po
    zapłacie księgujesz różnicę kursową między kwotą zapłaconą i zaksięgowaną
    wcześniej.
    Do rejestru VAT wpisujesz kwoty z SAD.

    Darek