  • 1. Data: 2003-02-19 22:11:22
    Temat: Jaki nr dowodu ksiegowego przy zaliczaniu w koszty skladek ZUS?
    Od: "GreG" <g...@N...pl>

    Jaki nalezy wpisac do KPiR nr dowodu ksiegowego w przypadku
    skladek ZUS (koszty), czy kapitalizacji odsetek bankowych (przychod)?

    Potwierdzona lista operacji z mBanku przyjdzie mi najwczesniej
    w 1-szym tygodniu nastepnego miesiaca !!

    GreG

  • 2. Data: 2003-02-19 23:42:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, GreG wrote:

> [...]
    >+
    >+ Potwierdzona lista operacji z mBanku przyjdzie mi najwczesniej
    >+ w 1-szym tygodniu nastepnego miesiaca !!

    Hm... chyba powinieneś poczytać stosik archiwów :)
    Z "propozycji różnych":
    - wystawiać DW
    - drukować potwierdzenia i autoryzować własną pieczęcią

    Transakcje w banku mają unikalny numer, IMHO spełnia on wymagania
    dla dowodu.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-20 13:50:27
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Jaki nalezy wpisac do KPiR nr dowodu ksiegowego w przypadku
    > skladek ZUS (koszty), czy kapitalizacji odsetek bankowych (przychod)?

    - do ZUS: nazwa i nr deklaracji na podstawie której miałeś wydatek
    - z banku: dowód wewnętrzny i jego numer lub wprost wydruk przelewu i jego
    numer referencyjny

    Kuba

  • 4. Data: 2003-02-20 21:08:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2003, XYZ wrote:

> [...]
    >+
    >+ - do ZUS: nazwa i nr deklaracji na podstawie której miałeś wydatek

    Wątpliwość formalna (nie odważę się napisać "sprzeciw" :), ale
    bliski jestem) jest taka:
    Skoro zaliczenie wpłaty na ZUS jest kasowe z mocy ustawy, to
    moim zdaniem dowodem księgowym powinien być dowód zapłaty
    - tak jak przy umowie o dzieło - nie umowa, nie rachunek
    a dowód wypłaty[1] (przelewu).
    [1] - oczywiście "kwituję odbiór" może być na rachunku, MZ :)

    Czyli (dla ZUSu) tak jak niżej:

    >+ - z banku: dowód wewnętrzny i jego numer lub wprost wydruk przelewu i jego
    >+ numer referencyjny

    Z chęcią poczytam komentarzy... :)

    pzdr, Gotfryd
    (księgujący w zeszłym roku DW a w tym numery transakcji)

  • 5. Data: 2003-02-21 12:19:09
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > a dowód wypłaty[1] (przelewu).
    > [1] - oczywiście "kwituję odbiór" może być na rachunku, MZ :)

    OK - faktycznie, może tak być.
    Ja księguję w dacie realizacji wpłaty wg nru deklaracji.

    Kuba