  • 1. Data: 2003-02-19 19:48:47
    Temat: PIT-4
    Od: "TPSA" <m...@p...wp.pl>

    jak powinien wyglądać PIT-4 dla 1 pracownika na 1/2 etatu???
    chodzi mi o rubryki składki na ubezpieczenie zdrowotne pobrane i
    odliczone....

  • 2. Data: 2003-02-19 21:03:12
    Temat: Re: PIT-4
    Od: "Fencer by \(s\)word" <f...@p...com>

    TPSA <m...@p...wp.pl> wrote:
    > jak powinien wyglądać PIT-4 dla 1 pracownika na 1/2 etatu???
    > chodzi mi o rubryki składki na ubezpieczenie zdrowotne pobrane i
    > odliczone....

    Wierz mi, ze wyglad PIT-4 nie zalezy od ilosci pracownikow i wymiaru czasu
    pracy tychze. Doprecyzuj pytanie albo podaj jakies liczby.

    --
    Pozdrówka,
    Irek Makowski [Fencer by (s)word]

  • 3. Data: 2003-02-19 22:26:53
    Od: "TPSA" <m...@p...wp.pl>

    np. najniższa 400,00 zł
    czy powinno się uwzgledniać 0,25% zdrowotnego w rubryce pobrane zaliczki na
    zdrowotne czy wogole nie ma to miejsca przy takim niskim wynagrodzeniu
    (podatek nie wychodzi....)

  • 4. Data: 2003-02-20 11:17:27
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    TPSA <m...@p...wp.pl> wrote:
    > np. najniższa 400,00 zł
    > czy powinno się uwzgledniać 0,25% zdrowotnego w rubryce pobrane
    > zaliczki na zdrowotne czy wogole nie ma to miejsca przy takim niskim
    > wynagrodzeniu (podatek nie wychodzi....)

    Na poczatek rada: odpowiadajac na post pisz pod tekstem pierwotnym, a nie
    nad.

    Jesli chodzi o Twoj problem to wyglada to tak: obliczona skladke na UZ (8%)
    odejmujesz od obliczonej zaliczki na PDOF i w PIT4 do pobranych i
    obliczonych wpisujesz MIN [ (UZ(8%)-PDOF) ; PDOF) ], ale Uwaga! :-> jesli
    UZ(8%)-PDOF jest ujemne wpisujesz zero!

    Poniewaz czesc skladki na UZ jest finansowana z dochodu netto podatnika to
    potrącasz pracownikowi z tego co ma dostac na reke Kwote= MIN [ UZ(0,25%) ;
    PDOF].

    Pozdrowka,

    Irek Makowski

  • 5. Data: 2003-02-20 11:30:31
    Temat: Re: PIT-4 / mala poprawka
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    [ Fencer by (s)word ] <f...@p...com> wrote:

> [...]
    >
    > Poniewaz czesc skladki na UZ jest finansowana z dochodu netto
    > podatnika to potrącasz pracownikowi z tego co ma dostac na reke

    i o te kwote powiekszasz PDOF.

    Pewnie mozna to w innej kolejnosci ale to juz czysta arytmetyka.

    Pozdrowka,

    Irek Makowski

  • 6. Data: 2003-02-28 17:00:36
    Od: "Sławomir Stępniak" <s...@p...onet.pl1>

> [...]

    a nie powinno być (PDOF-UZ(8%)) ...
    | i o te kwote powiekszasz PDOF.

    nie zgadzam sie z tym
    od PD mozna odliczyc 7,75% podstawyUZ niezaleznie od tego czy zaplaci na UZ
    8% czy mu nie starczy PDOF, a wiec gdy przykladowo PD = 7,75%*pUZ placimy
    UZ=PDOF, od PDOF odejmujemy 7,75%pUZ (bo tyle wolno) i juz niczego nie
    odejmmujeny z "do ręki" i powiekszamy PDOF. Tak samo dla niższych wartosci
    az do PDOF=0.
    to tylko moj pomysl, ale przekonalem do niego juz jedna ksiegowa (chyba ze
    dala sie zaskoczyc),
    chodzi o jakieś 20gr, ale "sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej
    stronie"
    --
    Pzdr Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)