  • 1. Data: 2004-11-15 09:06:22
    Temat: Jakie formalnosci zeby dzialac za gramanica ??
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

    Witam wszystkich serdecznie!!

    Mam w Polsce DG i jakis tam sklep.
    Chcialbym jednak tez rozpoczac handel moimi towarami w Niemczech.
    Jeszcze nie wiem czy bedzie to jakis lokal czy po prostu znajde odbiorcow
    mojego towaru, po prostu jeszcze nie wiem...

    No i teraz pytania:

    Jakie formalnosci trzeba zalatwic aby moc dzialac w krajach UE ??
    Jak to jest z przeplywem towarow przez granice??
    Cel juz chyhba nie ma, ale czy na granicy trzeba cos zalatwiac ??

    WIELKIE dzieki za wszelkie odpowiedzi.

    Pozdrowienia, Wojtas

  • 2. Data: 2004-11-15 10:00:47
    Temat: Re: Jakie formalnosci zeby dzialac za gramanica ??
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Wojtas" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Jakie formalnosci trzeba zalatwic aby moc dzialac w krajach UE ??
    > Jak to jest z przeplywem towarow przez granice??
    > Cel juz chyhba nie ma, ale czy na granicy trzeba cos zalatwiac ??

    Jeżeli zamierzasz sprzedawać innym firmom to dobrze bedzie jak bedziesz
    mial NIP unijny i twój kontrahent tez go bedzie mial.
    Potem ładujesz towar na auto i jedziesz, albo każesz zawieść spedycji.
    Na granicy nic nie zalatwiasz.

    vertret

  • 3. Data: 2004-11-15 10:25:08
    Od: "Wojtas" <w...@i...pl>

> [...]
    > mial NIP unijny i twój kontrahent tez go bedzie mial.
    > Potem ładujesz towar na auto i jedziesz, albo każesz zawieść spedycji.

    A jezeli chcialbym sobie otworzyc sklep w Niemczech ??

    Pozdro, Wojtas

  • 4. Data: 2004-11-15 10:39:59
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    > A jezeli chcialbym sobie otworzyc sklep w Niemczech ??

    Tu nie jestem pewien, czy nie powinnes miec zarejestrowanej dzialalnosci w
    Niemczech.
    Jezeli tak to robisz to jak każdy Niemiec. Szczegółow nie znam, ale jak
    poszukasz u żródła, czyli w jakimś niemieckim urzędzie to sie dowiesz. Sa
    też biura prawne, które to za ciebie zrobią.

    vertret

  • 5. Data: 2004-11-15 20:21:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poszukasz u żródła, czyli w jakimś niemieckim urzędzie to sie dowiesz. Sa
    > też biura prawne, które to za ciebie zrobią.

    Glowny problem to beda pracownicy - musisz uzyskac pozwolenie na prace w
    DE - Ty jako wlasciciel nie, ale kazdy z Twoich pracownikow - tak, a to juz
    nie bedzie latwe...

    Pzdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-11-17 00:15:15
    Od: "interpio" <i...@d...pl>

    > Glowny problem to beda pracownicy - musisz uzyskac pozwolenie na prace w
    > DE - Ty jako wlasciciel nie, ale kazdy z Twoich pracownikow - tak, a to juz
    > nie bedzie latwe...

    A jakby każdy pracownik z Polski mial już zarejestrowaną DG, lub
    pracownicy byliby wspólnikami w firmie?