  • 1. Data: 2004-11-15 09:45:27
    Temat: Samochód zakupiony przez Wspólnika
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    1. Samochód osobowy zakupił wspólnik spólki cywilnej -spólka ma sprzedaż
    tylko zwolnioną z VAT. Czy może ten samochód wsprowadzić do EŚT i odliczać
    amoryzację, czy też samochód musi być zakupiony przez wszystkich wspólników
    (w tym wypadku dwóch)?
    Taką odpowiedź znalazłem na stonie Warszawskiej Izby Skarbowej.
    Czy jak na umowie kupna sprzedaży jest tylko jeden wspólnik to można to
    jakoś wprowadzić do EŚT np poprzez zmianę umowy spólki tj. jeden wspólnik
    wnosi samochód a drugi równowartość tej kwoty w gotówce?
    Z góry dzięki za odpowiedz!!!

  • 2. Data: 2004-11-15 11:54:34
    Temat: Re: Samochód zakupiony przez Wspólnika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Nov 2004, Andrzej wrote:
    [...]
    >+ Taką odpowiedź znalazłem na stonie Warszawskiej Izby Skarbowej.

    ...jaką ??

    >+ Czy jak na umowie kupna sprzedaży jest tylko jeden wspólnik to można to
    >+ jakoś wprowadzić do EŚT np poprzez zmianę umowy spólki tj. jeden wspólnik
    >+ wnosi samochód a drugi równowartość tej kwoty w gotówce?

    IMHO *to* ma sens.
    W przeciwnym przypadku (samochód nie będący własnością wszystkich
    wspólników) właścicielowi liczyłby się "udział w amortyzacji" do
    KUP, a pozostali wspólnicy *jeśli* S.C. zaliczyłaby amortyzację
    w koszty musieliby "ich część" z kosztów "wyrzucić".
    Wnioski z rozważań widzianych w prasie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-15 13:55:55
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    > On Mon, 15 Nov 2004, Andrzej wrote:
    > [...]
    >
    > ...jaką ??

    No taką ze trzeba aby przedmiot stanowił wspólwłasnośc wszystkich wspólników
    aby mozna było liczyć amortyzację.

    > IMHO *to* ma sens.
    No ma ale chyba bezpieczniej będzie jak na umowie kupna sprzedaży będą
    obydwaj wspólnicy.