  • 1. Data: 2003-11-28 09:08:57
    Temat: Jakie jest cło na telefony komórkowe ?
    Od: "shadow" <c...@o...pl>

    Mam niemały problem do zgryzienia, w stawkach celnych znalazłem telefony
    komórkowe ale niestety niemogę się w tym połapać, ... podaje link
    http://www.celsped.pl/taryfacelna/katalog.php?parent
    _id=14626&current_id=146
    27 Import miałby być z Wielkiej Brytani jest ona na liście państw
    uprzywilejowanych i należących do UE, gdzieś na serwisie wyczytałem że niema
    cła na towary z UE sam niewiem co mam na ten temat sądzić bo nigdy
    niezajmowałem się importem. Dodatkowy problem ... jeżeli dojdzie przesyłka
    do odprawy celnej to jak to jest z VAT-em ? Mam go płacić przy odbiorze
    telefonów czy normalnie w US jak co m-c ?

    pozd
    shadow

  • 2. Data: 2003-11-28 11:39:07
    Temat: Re: Jakie jest cło na telefony komórkowe ?
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-28 10:08, shadow wrote:
    [....]
    > Dodatkowy problem ... jeżeli dojdzie przesyłka
    > do odprawy celnej to jak to jest z VAT-em ? Mam go płacić przy odbiorze
    > telefonów czy normalnie w US jak co m-c ?

    Tzw. VAT graniczny jest długiem celnym - 22% VAT (chyba, że stawka inna)
    należy zapłacic od razu, bo nie odbierzesz towaru. Nie możesz tez
    odmówic zapłaty, bo np. "nie chcesz juz towaru" - po dokonaniu
    zgłoszenia jest po ptakach.

    PZdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-11-28 21:55:58
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl>

    Użytkownik "shadow" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    niema
    > cła na towary z UE sam niewiem co mam na ten temat sądzić bo nigdy
    Wg tej strony to praktycznie w każdym przypadku jest 0% cła i 22% VAT. Dla
    zagmatwania dodam, że nieważny jest kraj zakupu tylko kraj pochodzenia.
    Mirek