  • 1. Data: 2003-11-28 09:15:41
    Temat: Komputer na części...
    Od: "Habeck" <h...@N...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    IFIAR istniej ulga "na zakup przyrządów i pomocy naukowych, programów
    komputerowych i literatury fachowej". Rozumiem, że mogę odliczyć od podatku
    maksymalnie 433.20zł (czyli 19% z 2280zł) i że jeżeli opodatkuję się razem z
    małżonką, to kwota ta może zwiększyć się dwukrotnie, prawda? Czyli odliczyć
    możemy maksymalnie kwotę 19% z 4560zł (komputer może jednak kosztować
    drożej).
    Sprawa jest taka... Nie chcę kupować zestawu komputerowego, ale chcę kupić
    komputer na części i sam go złożyć. Czy w takim wypadku mogę dokonać
    odliczeń (nie będę miał rachunków na cały komputer, ale oddzielne na kartę
    graficzną, procesor, pamięci, obudowę, zasilacz, wentylator... itd. i
    prawdopodobnie każda część będzie kupowana w innej firmie), czy US się do
    czegoś przyczepi?
    Może ktoś z grupowiczów kupował i odliczał składany przez siebie sprzęt w
    poprzednich latach?
    Aha... rozumiem, że do wspólnego opodatkowania muszę mieć rachunki na siebie
    i żonę.
    Z góry dzięki za odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Habeck

  • 2. Data: 2003-11-28 12:22:50
    Temat: Re: Komputer na części...
    Od: "Robert Steward" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Habeck" <h...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Pozdrawiam,
    > Habeck
    > "Krytykować może każdy głupiec i wielu z nich to robi"

    podobne pytanie i odpowiedz padła 24.bm.
    t.j. proponuje poczytać rozporzadzenie tam pewnie znajdziesz dokładnie
    nazwane
    pozycje podlegające odpisu
    www.gofin.pl/p_a.php?id_punkt=36&id_temat_html=29487
    Jeśli pytasz o odliczenia w ramach pomocy związnych z wykonywana praca

    R.S.

  • 3. Data: 2003-11-28 12:41:26
    Od: "Habeck" <h...@N...onet.pl>

    > podobne pytanie i odpowiedz padła 24.bm.

    Dzięki. Nie tak łatwo znaleźć coś w archiwum, jak użyje się trochę innych
    słów kluczy. Mam tego posta! Dzięki raz jeszcze.