  • 1. Data: 2007-09-26 20:48:33
    Temat: Jakie mogą być konsekwencje zaniżenia wartości nieruchomości przy darowiźnie w ramach rodziny?
    Od: "Maciek" <m...@p...onet.pl>

    Ojciec planuje podarować mi działkę budowlaną.
    Ponieważ podatek od darowizn w ramach rodziny został zniesiony, pozostaje
    tylko kwestia wysokości opłaty notarialnej.

    Czy jeśli zaniżymy wartość nieruchomości, to możemy mieć potem jakieś
    przykre konsekwencje? I kto by za to ewentualnie odpowiadał - ojciec, czy
    ja?

  • 2. Data: 2007-09-26 21:27:00
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy je?li zaniżymy warto?ć nieruchomo?ci, to możemy mieć potem jakie?
    > przykre konsekwencje? I kto by za to ewentualnie odpowiadał - ojciec, czy
    > ja?

    Obaj bedziecie odpowiadac, obaj sie podpisujecie pod aktem notarialnym.
    Obaj tym samym poświadczacie nieprawdę. Tylko, ze i tak nikt was nie
    bedzie scigał ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-09-26 23:00:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Sep 2007, KrzysiekPP wrote:

    > Obaj bedziecie odpowiadac, obaj sie podpisujecie pod aktem notarialnym.
    > Obaj tym samym poświadczacie nieprawdę. Tylko, ze i tak nikt was nie
    > bedzie scigał ...

    Tak sobie gdybam: ale jakby tak kiedyś ktoś chciał *sprzedać* tę
    nieruchomość, to może by podatek wyszedł zawyżony dla odmiany...

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-09-27 06:49:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 26-09-2007 o 23:27:00 KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> napisał(a):

    > Obaj bedziecie odpowiadac, obaj sie podpisujecie pod aktem notarialnym.
    > Obaj tym samym poświadczacie nieprawdę. Tylko, ze i tak nikt was nie
    > bedzie scigał ...

    Poświadczenie nieprawdy nie idzie tak z automatu jak napisałeś.
    A przede wszytskim ktoś by musiał im udowodnić że zaniżyli wartość.

  • 5. Data: 2007-09-27 11:02:08
    Od: "..:Michal::.." <u...@o...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2007 22:48:33 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jeśli zaniżymy wartość nieruchomości, to możemy mieć potem jakieś
    > przykre konsekwencje? I kto by za to ewentualnie odpowiadał - ojciec, czy

    dzialka jest podmokła, w dodatku 100m od A4, 30m dalej jest słup 10 000V
    i to wg ciebie zaniza wartosc tej dzialki,

    to jest wszytko sprawa dyskusyjna, oczywiscie w mare rozsadku
    zeby nie bylo ze za dzialke nad jeziorem mikołajskim zaplacisz 1zl za m kw.

    --
    ..::Michal::..

  • 6. Data: 2007-09-27 11:26:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Sep 2007 08:49:50 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Poświadczenie nieprawdy nie idzie tak z automatu jak napisałeś.
    > A przede wszytskim ktoś by musiał im udowodnić że zaniżyli wartość.

    A Ziobro coś mówił, że obniży opłaty notarialne...? ;>
    To może w tę stornę :)
    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 7. Data: 2007-09-27 11:39:46
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jeśli zaniżymy wartość nieruchomości, to możemy mieć potem jakieś
    > przykre konsekwencje? I kto by za to ewentualnie odpowiadał - ojciec, czy

    Z własnego doświadczenia przy darowiźnie mieszkania, powiem Ci, że mozesz
    mieć problemy z notariuszem. Te szczwane lisy, chcą żeby wartość działki
    była realna (czytaj: jak najwyższa) bo od wartości wyliczają swoje opłaty za
    akt notarialny. Mnie notariusz straszył skarbówką, która niby miała
    zakwestionować wartość mieszkania. Też byłem zwolniony w tym przypadku z
    podatku od darowizny, ale notariusz warczał, bo im zawsze mało kasy.

    wiatrak

  • 8. Data: 2007-09-27 13:03:35
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Obaj bedziecie odpowiadac, obaj sie podpisujecie pod aktem notarialnym.
    > Obaj tym samym poświadczacie nieprawdę. Tylko, ze i tak nikt was nie
    > bedzie scigał ...

    Nie wiem czy obaj odpowiadają, skoro w akcie not. notariusz umieszcza
    klauzulę, że KUPUJący oświadcza, że cena odpowiada wartości rynkowej.

    Coś w tym jest bo znajoma agentka, któryj zdarza się nabyć nieruchomości w
    miarę okazjonalnie pisze do skarbówki prośby o weryfikację tej ceny.

    Robi to po to,żeby fiskus nie przypomniał sobie o niej przed upływem 5 lat
    (bo chba tyle czasu na to mają) i oprócz kary nie dowalili ustawowych
    odsetek.

  • 9. Data: 2007-09-27 19:34:34
    Od: "Dyzmund" <d...@t...pl>

    Użytkownik "..:Michal::.." <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > to jest wszytko sprawa dyskusyjna, oczywiscie w mare rozsadku
    > zeby nie bylo ze za dzialke nad jeziorem mikołajskim zaplacisz 1zl za m

    Jeżeli rynek w danej okolicy jest płynny to US może porównać do transakcji w
    okolicy z ostatniego czasu. Jeśli działka jest podmokłą to porówna do innych
    działek podmokłych (jeśli takie były sprzedawane w w ostatnim czasie)
    Jeśli wszyscy w okolicy zaniżają wartość to ok. Odbija się to jednak na tych
    którzy biorą taką nieruchomośc na kredyt bo rzeczoznawcy stosujac metodę
    porównaczą zanizają wartość i banki nie chcą kredytować całości.

  • 10. Data: 2007-09-28 11:38:06
    Od: j...@i...pl

    Ile wynosi opłata notarialna?