  • 1. Data: 2007-09-27 03:06:54
    Temat: Sprzedaz mieszkania a podatek
    Od: z...@g...com

    Moja znajoma zakupila w 2004 roku mieszkanie za kwote 75 tys zl.W tej
    chwili chce sprzedac to mieszkanie ktore jest znacznie wiecej warte bo
    okolo 150 000 jezeli nie wiecej. Nie dlatego ze wyremontowala czy cos
    podobnego tylko tak wzrosly ceny w tym miescie i na tym osiedlu.Czy
    gdy sprzeda to mieszkanie za taka sume musi zaplacic jakis podatek od
    tej zarobionej sumy?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-27 20:00:46
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania a podatek
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    z...@g...com pisze:
> [...]
    > podobnego tylko tak wzrosly ceny w tym miescie i na tym osiedlu.Czy
    > gdy sprzeda to mieszkanie za taka sume musi zaplacic jakis podatek od

    Tak i nie.

    Mieszkanie kupiono przed 1 stycznia 2007 a więc przy jego sprzedaży mają
    zastosowanie stare przepisy.
    A te mówią, że sprzedaż przed upływem 5 lat powoduje obowiązek zapłaty
    zryczałtowanego podatku w wysokości 10% kwoty uzyskanej.
    Ale jeżeli sprzedający zobowiąże się w ciągu 2 lat wydać uzyskaną kwotę
    na własne cele mieszkaniowe (kupi inne mieszkanie, dom, zbuduje dom,
    kupi ziemię pod budowę itp) podatku nie będzie przez 2 lata.

    Po upływie 2 lat, jeżeli nie wyda tych pieniędzy jak należy zapłaci
    podatek 10%. A jeżeli wyda mniej, niż wtedy uzyskała zapłaci podatek od
    tego czego nie wydała.
    Jeżeli wyda całe 150tys podatku nie będzie.

    Maddy otrzepująca sie z kurzu... nie przyzwyczajajcie sie :(

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813 - zastanów sie 3 raz zanim zapukasz bez powodu

  • 3. Data: 2007-10-06 13:38:58
    Temat: Re: Sprzeda mieszkania a podatek
    Od: z...@g...com

    > Tak i nie.