    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: "Jaśniepani" urzędzniczka urzędu skarbowego
    Date: Thu, 5 Sep 2013 22:21:59 +0200

    Składałem PCC3 po zakupie samochodu. Nie dość, że paniusia mnie pogoniła
    po piętrach (3 kondygnacje) każąc mi zrobić dla niej ksera umowy
    sprzedaży to jeszcze musiałem biegać kolejny raz, bo się okazało, że
    trzeba coś dopisać w Oświadczeniu PCC3 , a ona mi nie poświadczy
    kserokopii tego oświadczenia PCC3 z dopisanymi już ręcznie tymi samymi
    danymi, które zosttały dopisane w oryginale. Prosiłem ją, aby mi
    potwierdziła za zgodność. Niestety odmówiła. Poprosiłem więc, żeby mi na
    kawałku kartki potwierdziła złożenie oświadczenia PCC3, czego także
    odmówiła.
    Później kolejny raz biegałem, bo sobie zażyczyła kserokopii dowodu
    rejestracyjnego. Kazała mi na oświadczeniu PCC3 (na ostatniej, czystej
    stronie napisać zobowiązanie, że doniosę to ksero w przeciągu 7 dni, co
    też uczyniłem. Ponieważ w tym dniu już kończyła pracę, więc kserokopię
    dowodu rejestracyjnego doniosłem w kolejnym dniu. Wraz z tą kopią miałem
    drugą kopię, na której poprosiłem o potwierdzenie, dostarczenia kopii
    dowodu rejestracyjnego. Niestety paniusia mi odmówiła. Poprosiłem ją
    więc, żeby przy mnie na złożonym przeze mnie w dniu poprzednim PCC3, pod
    moim zobowiązaniem dopisała, że kopia została dostarczona. Paniusia
    stwierdziła pretensjonalnie, ze przecież ona tego już nie ma. Wobec tego
    zażądałem stanowczo potwierdzenia na drugiej kopii dowodu
    rejestracyjnego, ale ona odmówiła. W końcu podpisała mi to
    potwierdzenie, ale dopiero, kiedy ją postraszyłem, że pójdę z tym do
    naczelnika.

    W związku z tym mam pytania:

    Czy zgodnie z prawem miała ona prawo mi odmówić potwierdzeń, czy to też
    były tylko jej własne "widzimisie"?

    W pierwszym przypadku jako potwierdzenie, ksero PCC3 z dopisanymi
    ręcznie danymi, które zostały uzupełnione takimi samymi danymi jak w
    oryginale PCC3. Prosiłem ją, aby po dopisaniu przeze mnie danych na tym
    ksero, stwierdziła zgodność z oryginałem. Ona natomiast stwierdsziała,
    że tego mi nie podpisze, bo to już nie jest zgodne z oryginałem i muszę
    jeszcze raz kserować. Dziwi mnie to, bo zdarzało mi się wielokrotnie
    mieć dokumenty, każdy z nich wypełniany ręcznie (nie ksero) i bez
    najmniejszych oporów potwierdzano mi zgodność z oryginałem. Miałem takie
    przypadki zarówno w US jak i w ZUS.
    Wydaje mi się, że paniusia po prostu nie rozumie na czym polega
    kserokopia, a potwierdzenie zgodności z oryginałem.
    A może to ja źle rozumiem, że "zgodność z oryginałem" nie musi być
    kserokopią, a wystarczy tylko ręcznie wypełniony drugi egzemplarz
    dokumentu, w którym zawarte są identyczne dane?

    W drugim przypadku odmówiła mi wypisania karki i potwierdzenia, że
    złożyłem PCC3 (które chciałem w zamian za odmowę podpisania kserokopii z
    dopiskami). Nie chciało mi się kolejny raz zbiegać 3 kondygnacje do
    ksera i znów siuę przepychać w kolejce.

    W trzecim przypadku odmówiła mi potwierdzenia dostarczenia przeze mnie
    kserokopii dowodu rejestracyjnego na drugiej identycznej kserokopii
    tegoż dowodu.