  • 1. Data: 2005-12-27 20:32:18
    Temat: Jedna faktura ksiegowana w dwoch miesiacach ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Wczoraj przeczytalem artykul na podatki.pl na temat ksiegowania w ewidencji
    VAT kosztow zwiazanych z nabyciem takich mediow jak woda i prad. Wynika z
    niego ze ksieguje sie je w miesiacu w ktorym uplywa termin zaplaty. W moim
    przypadku faktura wystawiana jest ostatniego dnia miesiaca np. 31 grudnia, a
    platna jest do 10 nastepnego miesiaca, np. 10 stycznia. Rozumiem ze fakture
    powinienem zaksiegowac w miesiacu styczniu. Co jednak jesli na tej samej
    fakturze mam tez pozycje "czynsz" ktora moge odliczyc w miesiacu wystawienia
    faktury ? Czy moge ta sama fakture zaksiegowac w dwoch miesiacach - w
    grudniu tylko pozycje czynsz, a w styczniu dwie pozostale ? Jesli nie to w
    ktorym miesiacu powinienem zaksiegowac cala fakture ?

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@o...mila.edu.pl \\

  • 2. Data: 2005-12-28 10:07:21
    Temat: Re: Jedna faktura ksiegowana w dwoch miesiacach ?
    Od: "W.R." <email_beztego@beztego_ratymirski.net>

    Patryk napisał(a):

    > Czy moge ta sama fakture zaksiegowac w dwoch miesiacach - w
    > grudniu tylko pozycje czynsz, a w styczniu dwie pozostale ?

    Ja tak robię co roku. Koszty połaczeń telefonicznych za grudzień daję w
    koszty grudnia (w końcu to koszty roku bieżącego) a VAT odliczam już w
    nowym roku, w którym przypada termin płatności.

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski