    From: Rex <w...@z...spamem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jednoosobowa DG - jaka forma opodatkowania?
    Date: Tue, 07 Feb 2006 12:15:54 +0100

    Witam grupowiczów!
    Od 1 marca zamierzam rozpocząć prowadzenie jednoosobowej działalności
    gospodarczej. Będzie to handel książkami przez internet (Allegro).
    Mam pytania odnoście płacenia podatków.

    I. Podatek dochodowy
    Mam do wyboru trzy formy opodatkowania:
    - karta podatkowa;
    - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
    - prowadzenie KPiR - płacenie podatków na warunkach ogólnych.

    Zastanawiam się jaką formę opodatkowania wybrać. Spodziewam się mieć
    przychód miesięczny rzędu 3000-4000 zł, dochód po odliczeniu 260 zł na
    ZUS (przez pierwsze dwa lata) 1200-1500 zł.

    Wydaje mi się, że w moim przypadku najkorzystaniejszy będzie ryczałt (3%
    podatku od przychodu). Co o tym myślicie?
    Czy jeśli wybiorę określoną formę opodatkowania to czy będę w każdej
    chwili mógł ją zmienić na inną?

    II. VAT
    Muszę określić czy będę płatnikiem VAT czy nie.
    Gdzieś przeczytałem, że do kwoty 39200 zł nie trzeba płacić VATu. Jak to
    właściwie jest?
    Jakie zalety i wady mają oba rozwiązania, tzn.
    1) bycie płatnikiem VAT;
    2) "nie-bycie" :) płatnikiem VAT.

    Za wszystkie odpowiedzi, rady i sugestie z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
    Rex