eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJednoosobowa firma - czy rodzina ma ubezpieczenie? Jakie pułapki? › Jednoosobowa firma - czy rodzina ma ubezpieczenie? Jakie pułapki?
    From: "p...@N...o2.pl" <p...@N...o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jednoosobowa firma - czy rodzina ma ubezpieczenie? Jakie pułapki?
    Date: Mon, 05 Jun 2006 23:39:01 +0200

    Witam,

    Aby dostać pracę, muszę założyć jednoosobową firmę - informatyk.
    Nie mam na ten temat zielonego pojęcia i trochę się tego boję...
    Byłbym wdzięczny za odpowiedzi na poniższe pytania :) :) :)
    albo za linki do poczytania na ten temat :) :) :)

    Moja sytuacja:
    Nigdy nie prowadziłem działalności.
    Osoba z którą podpisuję nie była moim dotychczas moim pracodawcą.

    1. Jakie etapy po kolei należy wykonać?

    2. Czy najbliższa rodzina też będzie miała ubezpieczenie zdrowotne,
    skoro będę płacił ZUS?

    3. Na co jeszcze zwrócić uwagę? Czy są jakieś pułapki, ważne rzeczy,
    o których nie wolno zapomnieć? Albo warianty do wyboru?

    4. Jak się oblicza koszty? Czy coś w rodzaju:
    2000 PLN - tyle chciałbym mieć netto
    0,19*2000 = 380 podatek dochodowy - kiedy przelew?
    650 ZUS (coś słyszałem, że jest zniżka dla "początkujących") - kiedy
    przelew? Ile?
    0,22 * (2000 + 380 + 650) = 667 zł
    Czyli wystawiam fakturę na 2000 + 380 + 650 + 667 = 3697 zł

    Z góry serdecznie dziękuję za wskazówki, za które będę b. wdzięczny i
    Pozdrawiam~~Piotrek~~pe3no.