  • 1. Data: 2003-09-11 20:26:48
    Temat: KM - przepisanie a ulga podatkowa
    Od: "pastor" <laplap[NOSPAM]@wp.pl>

    Witam,

    Ojciec od kilku lat odkłada pieniądze w kasie mieszkaniowej. Postanowił
    przepisać na mnie te środki.
    Zadeklarowany okres kończy się na początku stycznia przyszłego roku.

    I tu pojawia się problem, gdyż akurat w przyszłym roku środki te nie będą mi
    jeszcze potrzebne,
    => mogę oczywiście przedłużyć okres oszczędzania, wtedy oczywiście
    odkładanych środków nie będę mógł opisywać od dochodu, ale w przyszłości
    będę mógł uzyskać kredyt kontraktowy
    => w lipcu tego roku ukazał się w Rzeczposopolitej artykuł, którego treść
    sprowadza się do tego, iż jeżeli ojciec przepisze na mnie kasę mieszkaniową,
    a ja w przyszłym roku nie wydam tych środków na cele mieszkaniowe, to ani on
    ani ja nie będziemy musieli zwracać dotychczas odpisanych od podatku kwot.
    Jedynym minusem tego rozwiązania byłaby utrata kredytu kontraktowego z kasy
    mieszkaniowej, ale zamiast niego bede mogl uzyskac w wyzszej wysokosci
    kredyt hipoteczny.

    Oto link do części artykułu:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?articl
    e_id=803796
    (caly byl opublikowany 12 lipca 2003 w Rzeczpospolitej w Dziale Prawo co
    dnia).

    Mam pytanie, czy ktos moze potwierdzic tezy zawarte w tym artykule??
    Czy tez nie mam wyjscia i bede musial przedluzyc okres oszczedzania???

    Pozdrawiam
    pastor

  • 2. Data: 2003-09-12 07:58:31
    Temat: Re: KM - przepisanie a ulga podatkowa
    Od: "" <s...@b...pl>

    Witam,

> [...]

    >Mam pytanie, czy ktos moze potwierdzic tezy zawarte w tym artykule??
    >Czy tez nie mam wyjscia i bede musial przedluzyc okres oszczedzania???

    Jeśli dobrze pamiętam to ktoś już wysłał zapytanie do US czy może tak zrobić.
    US mu odpisał że NIE i powołał się na artykuł z nowej Ordynacji Podatkowej
    że cała operacja miała na celu ominięcie zapłacenia podatku.
    Interpretacja obowiązujących przepisów zawarta w artykule w Rzeczypospolitej
    nie została podważona.
    Twoim zadaniem jest więc przekonanie US że w momencie przekazania rachunku
    nie interesowało cię ominięcie luki w przepisach podatkowych.
    Jeśli poczekasz kilka miesięcy z wycofaniem pieniędzy po przekazaniu rachunku
    to powinno być OK.
    Ewentualnie z którymś z znajomych możesz zawrzeć z tobą umowę przedwstępną
    kupna mieszkania a po miesiącu się z niej wycofać (zwracając pieniądze).

    Pozdrawiam
    SJ

  • 3. Data: 2003-09-12 11:43:28
    Od: "pastor" <laplap[NOSPAM]@wp.pl>