  • 1. Data: 2004-01-14 13:13:08
    Temat: KOSZTY W WYNAJMIE
    Od: "Lidia" <l...@p...pl>

    proszę o wszelkie informacje dotyczące problemu:

    w lutym 2003 zakupiłam lokal na cele użytkowe-pod wynajem ( nie prowadzę
    dziłalności godpodarczej) miał iść od razu do wynajęcia ale niestety został
    wynajęty dopiero w grudniu, w międzyczasie został zrobiony remont (wymina
    drzwi, kafle) oraz nieduża modernizacja (ścianka działowa, prysznic).
    Chcę się rozliczac na zasadach ogólnych (przychody-koszty=dochód, PDOF).
    Moje pytanie brzmi: czy mogę remont wliczyć w koszty a nie powiększać
    wartość lokalu? Czy wydatki na modernizację skoro nie przekroczyły 3500 zł
    mogę także wliczyć w koszty?
    Czy jednak, niestety, remont i modernizacja powiększy wartość lokalu skoro
    został wynajęty dopiero po wykonaniu tych prac?

    Lidia

  • 2. Data: 2004-01-15 19:12:54
    Temat: Re: KOSZTY W WYNAJMIE
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    są 2 wyjścia:
    - powiększyc wartość lokalu, a nastepnie od tej wiekszej wartości obliczyć
    amortyzację, która będzie wliczana w koszt wynajmu
    - można wliczyc w koszty jeżeli data faktur za remonty będzie późniejsza niz
    data zawarcia umowy wynajmu i w umowie wynajmu będzie zapisane, ze
    właściciel zobowiązuje się wykonać ....(tu dokładnie wymieić)