  • 1. Data: 2004-01-14 12:53:47
    Temat: Umowa z osobą prywatną a koszty w DG
    Od: "Wojtek" <g...@p...onet.pl>

    Witam!

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź na takie oto pytanie.

    Prowadzę DG (PKPiR, bez VAT) i muszę podpisać umowę czarteru jachtu (czyli
    umowa najmu) z prywatną osobą, która jest właścicielem jachtu.
    Jak w takim przypadku mogę zaliczyć taką umowę w koszty?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie,
    Wojtek Czerwiński

  • 2. Data: 2004-01-18 19:55:42
    Temat: Re: Umowa z osobą prywatną a koszty w DG
    Od: "xxx" <c...@p...onet.pl>

    W przypadku, gdy czater jachtu jest dla Pana niezbędny do prowadzenia
    działalności gospodarczej (KUP) może Pan zaliczyć w koszty
    całośćponiesionych wydatków, których wielkość powinna byćuwidoczniiona na
    umowie najmu.
    W innym przypadku czarter ten nie stanowi kosztów uzyskania przychodów, a
    więc również w przypadku, gdy za przemieszczenie się na dane miejsce możnaby
    zapłacić mniej innym środkiem lokomocji z uwzględnieniem czasu przejazdu.

  • 3. Data: 2004-01-20 11:33:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004, xxx wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zapłacić mniej innym środkiem lokomocji z uwzględnieniem czasu przejazdu.

    Po polsku: uważasz że jeśli zaliczyłem w KUP koszty biletu
    I klasy PKP IC - to owe bilety "nie stanowią" ;) ??

    BTW: Standardowe podanie o "odpowiedzi pod" ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (literalnie czepiający się tego co napisano)