  • 1. Data: 2003-02-13 18:28:51
    Temat: KPiR
    Od: "Ferson" <I...@y...spam>

    Witam
    mam 2 pytanka

    1. Kupiłem części i programy komputerowe, na które wziąłem faktury.
    Chciałbym ten wydatek zaliczyć w koszty i odliczyć VAT.
    Jakie są możliwości - używam do pracy prywatnego komputera
    skłądaka, więc nie posiadam żadnych papierów na ten sprzęt.
    Czy muszę (i czy w ogóle mogę) wprowadzić ten komputer do
    ewidencji środków trwałych? Jak to zrobić
    (aport wegług wartości rynkowej? - jak to udokumentować?)
    2. Zastanawiam się, co mogę zrobić ze składkami na ZUS 51 i 53 za grudzień
    zapłaconych w styczniu 2003. Zakładając, że do tej pory zaliczałem
    te składki do KUP (ZUS 51 mogę albo zaliczać do KUP,
    albo odliczać w PIT-5 od dochodu), to czy grudniowe zaliczam do 2002 roku?
    (wiem, że ZUS 51 w deklaracji rocznej mógłbym odliczyć od dochodu tylko,
    gdy jest zapłacony w 2002 roku, ale gdy wrzucam w koszty... - co z zasadą,
    że koszty dotyczące 2002 roku powinny być ujmowane w 2002 roku?).