  • 1. Data: 2004-10-16 12:24:12
    Temat: KPiR i kasa fiskalna - czy ja dobrze rozumuję?
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    kupuję towar, służący wykonaniu zlecenia. W kpir wpisuję ten towar w kol.10;
    koszty transportu wpisuje w kol.11 a następnie całość przenoszę do kol.14
    (pozostałe wydatki) i dopiero sumuję w kol.15?
    Chyba nie moge pominąć kol.14 i pozostawić jej pustej(pomimo, że jest to
    wprowadzające w błąd i można przypadkowo zsumowac kol.10+11+14=15)

    Drugi problem ma związek z kasa fiskalną: rozliczam sie kasowo jako MP i
    dotychczas wszystkie faktury w momencie ich wystawienia wprowadzałam do
    kasy i podpinałam pod nie paragon. Jeżeli faktura nie była opłacona w danym
    miesiącu, wówczas opisywałam to w ewidencji i przenosiłam całą kwotę na
    miesiąc w którym nastąpiła zapłata, pomniejszając tym samym kwotę wynikająca
    z miesięcznego raportu fiskalnego.
    Niedawno usłyszałam, że jest to nieprawidłowe i wystawioną fakturę powinnam
    wprowadzić do kasy fiskalnej dopiero w momencie jej zapłaty. No i zaczynam
    mieć wątpliwości kto ma rację...

    pozdrawiam
    ewka
    (vat, MP, kpir)

  • 2. Data: 2004-10-16 12:50:13
    Temat: Re: KPiR i kasa fiskalna - czy ja dobrze rozumuję?
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    Użytkownik "ewa" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chyba nie moge pominąć kol.14 i pozostawić jej pustej(pomimo, że jest to
    > wprowadzające w błąd i można przypadkowo zsumowac kol.10+11+14=15)

    A dlaczego wprowadzasz do 10 i 14? -> dublujesz zapisy

    Kol.10 słuzy ewidencji zakupu towarów handlowych (w twoim przypadku
    mozna ten zakup tak traktowac). W mmomencie jak wprowadzisz ten sam
    zapis do kol. 14 to twoje 'koszty' ulegaja podwojeniu.
    Zwroc uwage ze kolumna 15 zawiera sume kolumn od 12-14 a nie
    jak ty sadzisz od 10-14.

> [...]
    powinnam
    > wprowadzić do kasy fiskalnej dopiero w momencie jej zapłaty. No i zaczynam

    Momentem 'nabicia' na kase nie jest moment otrzymania platnosci
    a czas dokonania sprzedazy. To ze jestes MP ma znaczenie tylko w przypadku
    podatku VAT. A i tak musisz (bez wzgledu na zaplate) rozliczyc go po
    uplywie 90 dni. Mozna sie zastanowic tylko nad ulatwieniem polegajacym
    na tym ze faktur wystawionym podmiotom gospodarczym nie musisz 'nabijac'
    na kase co ulatwi ci rozliczenie tego vatu.

    Darek

  • 3. Data: 2004-10-16 13:37:26
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > A dlaczego wprowadzasz do 10 i 14? -> dublujesz zapisy

    no właśnie w tym problem, że to jest pozorne dublowanie

> [...]
    > zapis do kol. 14 to twoje 'koszty' ulegaja podwojeniu.
    > Zwroc uwage ze kolumna 15 zawiera sume kolumn od 12-14 a nie

    skoro sumują się kolumny 12-14 to zapis w kol.10 zostanie pominięty w
    sumowaniu
    a jeśli zapis kol.10 powtórzymy w kol.14 (wtedy będzie ujęty w sumowaniu do
    kol.15) to wychodzi pozorne dublowanie

    pozdrawiam
    ewka

  • 4. Data: 2004-10-16 13:51:44
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

> [...]
    > sumowaniu
    > a jeśli zapis kol.10 powtórzymy w kol.14 (wtedy będzie ujęty w sumowaniu

    To moze inaczej. Do czego wykorzystujesz to sumowanie z kol. 15

  • 5. Data: 2004-10-16 14:23:21
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > To moze inaczej. Do czego wykorzystujesz to sumowanie z kol. 15

    w kol.15 sumuję KUP - ale chyba już widzę w czym tkwi problem: KUP powinnam
    "domyślnie" sumować kol.11+kol.12+kol.15 ?
    czyżbym aż tak sobie "ułatwiła" życie?

    pozdrawiam
    ewka

  • 6. Data: 2004-10-16 14:30:37
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > w kol.15 sumuję KUP - ale chyba już widzę w czym tkwi problem: KUP
    powinnam
    > "domyślnie" sumować kol.11+kol.12+kol.15 ?
    > czyżbym aż tak sobie "ułatwiła" życie?

    10+11+15. :)

    Bardzo sobie "ulatwilas"

    Darek

  • 7. Data: 2004-10-16 14:33:42
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    > 10+11+15. :)
    >
    > Bardzo sobie "ulatwilas"

    chyba wszystko juz pomieszałam
    oczywiście ża 10+11+15
    u mnie dotychczas 10+11 zawierało sie hurtem w kol.14 - ciekawe co US na to?
    ...a może nie wpadną na to? ;-))

    pozdrawiam
    ewka
    P.S. thx za "łopatologiczne" doprowadzenie mojej wiedzy w tym zakresie do
    stanu prawidłowego :-)

  • 8. Data: 2004-10-16 14:54:22
    Od: Dariusz Domagała <biuro(no_spam)@intersoft.net.pl>

    > u mnie dotychczas 10+11 zawierało sie hurtem w kol.14 - ciekawe co US na
    to?
    > ...a może nie wpadną na to? ;-))

    Sadze ze sama bedziesz miala z tym problem
    podczas rozliczenia rocznego.
    Ale jest troche czasu na wyprostowanie.

    Darek :-)