  • 1. Data: 2004-10-16 13:20:52
    Temat: podróż służbowa dla zleceniobiorcy
    Od: "Sylwia" <j...@w...pl>

    Firma Polska zatrudnia na umowę zlecenia osobę (Polaka) która ma wykonać
    usługę budowlana w określonym czasie za granicą, czy takiej osobie należą
    się diety z tytułu podróży służbowej zagranicznej i czy sa one zwolnione z
    podatku dochodowego. Jak napisać umowę i co wniej zawrzeć by wszystkie te
    czynniki nie były możliwe do podwarzenia przez urząd skarbowy. Proszę
    pomóżcie.

  • 2. Data: 2004-10-17 13:14:13
    Temat: Re: podróż służbowa dla zleceniobiorcy
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Sylwia" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > podatku dochodowego. Jak napisać umowę i co wniej zawrzeć by wszystkie te
    > czynniki nie były możliwe do podwarzenia przez urząd skarbowy. Proszę

    Takiej osobie naleza sie diety, zwrot kosztow za noclegi w przypadku ich
    braku 25% limitu hotelowego w danym kraju, zwrot kosztow dojazdow w miejscu
    wykonywania uslugi na podstawie rachunkow a w przypadku ich braku ryczalt w
    wysokosci 10% diety w danym kraju oraz wszystkie udokumentowane rachunkami
    koszty poniesione za granica, ktore maja zwiazek ze swiadczona usluga (np.
    jezeli bedzie musial zakupic jakies narzedzie to koszt tego narzedzia bedzie
    mozna wrzucic w koszt uzyskania przychodu- Ponad to jezeli firma w polsce
    bedzie zarejestrowana jako VAT-UE, czyli bedzie miala NIP-U, to przysluguje
    zwrot VATu - praktycznie odbywa sie to tak ze za granica kupujac dane rzeczy
    mowi sie sprzedawcy ze chce sie kupic na firme Polska (nalezy mu wtedy podac
    polski NIP-UE i on wtedy wystawia fakture z zero % Vatu, ktora jeszcze
    pozniej mozna wrzucic w koszty).
    Wiecej informacji w:
    ROZPORZADZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SPOLECZNEJ

    z dnia 8 maja 2001 r.

    w sprawie szczególowych zasad ustalania oraz wysokosci naleznosci
    przyslugujacych pracownikowi z tytulu podrózy sluzbowej poza granica kraju

    Poza tym mozna gorliwy US moze sie przyczepic aby takiemu pracownikowi
    wypisac "Polecenie wyjazdu sluzboweg"
    Polecenie wyjazdu sluzbowego powinno przede wszystkim okreslac miejscowosc
    docelowa (lub miejscowosci, jesli delegacja powoduje koniecznosc wyjazdu do
    kilku miejsc podczas jednego wyjazdu sluzbowego) oraz czas trwania delegacji
    z uwzglednieniem daty rozpoczecia i zakonczenia delegacji. Na poleceniu
    wyjazdu sluzbowego pracodawca okresla, jakim srodkiem transportu ma poruszac
    sie pracownik.
    Generalnie wg. przepisow polecenie takie nie jest obowiazkowe i ja osobiscie
    bym w tej kwesti mial US "gdzies", ale pracownicy US sa czesto "bestiami" i
    wymagaja dokumentow z kosmosu. Dlatego nic nie zaszkodzi jezeli cos takiego
    mu wypiszecie.

  • 3. Data: 2004-10-17 13:20:17
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    http://216.239.41.104/search?q=cache:_2UktETQZh4J:ww
    w.dwz.uz.zgora.pl/forms/wyjazdy/Polecenie-Wyjazdu.pd
    f+polecenie+wyjazdu+s%C5%82u%C5%BCbowego&hl=fr

  • 4. Data: 2004-10-17 20:49:16
    Od: "Sylwia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com> napisał w
    wiadomości news:cktr79$s9i$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > bym w tej kwesti mial US "gdzies", ale pracownicy US sa czesto "bestiami"
    > wymagaja dokumentow z kosmosu. Dlatego nic nie zaszkodzi jezeli cos

    nadal mam wątpliwości co do samego "pracownika" który jest tylko
    zleceniobiorcą wykonania konkretnej usługi i nie ma charakteru pracownika
    zatrudnionego na umowę o pracę tu niemiałabym żadnego problemu. W ustawie
    jest napisane, iż diety przysługują osobie niebedącej pracownikiem, ale czy
    ustawodawca miał na myśli również tą formę jak zleceniobiorca bo może tylko
    np. prowadzącego działalność gospodarczą :) ? ech te podatki i US :)

  • 5. Data: 2004-10-22 15:06:18
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

> [...]
    tylko
    > np. prowadzącego działalność gospodarczą :) ? ech te podatki i US :)

    To jaki tutaj jest problem. Podpisujesz umowe ze zleceniobiorca i cie wiecej
    nic nie interesuje. To
    w interesie zleceniobiorcy jest czy umowa bedzie zawierala klauzure lub nie
    ze bedziecie mu wyplacac diety, pokrywac hotel itp.
    Ja bym zrobil tak - podpisal umowe ze zleconibiorca w ktorej by byla
    informacja ze pokrywacie mu zakwaterwanie, i diety itp.
    i to sobie wrzucasz w koszty. No chyba ze nie chcecie mu wyplacac diety - to
    wtedy moze sie nie zgodzic pojechac:)