  • 1. Data: 2007-03-09 00:14:32
    Temat: KPiR (nigdy nie było metody kasowej)
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    poczytajcie

    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070308/fi
    rma_a_6.html

    Atomek

  • 2. Data: 2007-03-09 00:25:36
    Temat: Re: KPiR (nigdy nie było metody kasowej)
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atomek,

    Friday, March 9, 2007, 1:14:32 AM, you wrote:

    > poczytajcie
    > http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070308/fi
    rma_a_6.html

    "Macie tutaj niezły burdel, ssssiostry..."

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2007-03-09 08:44:57
    Od: Hikiu Sanu Haiku <h...@o...eu>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    rma_a_6.html

    > "Macie tutaj niezły burdel, ssssiostry..."

    Moze sie niedlugo okazac, ze w ogole nie bylo niczego...

    --
    "Rzad zamierza wzmóc kontrolę jednoosobowych firm":
    "Polski biznes ucieka do Wielkiej Brytanii":

  • 4. Data: 2007-03-09 11:51:04
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    A ja rozliczalem, rozliczam i bede rozliczał faktury za telefon
    z datą PŁATNOŚCI podaną fakturze. I co pan nam zrobi?

    latet

  • 5. Data: 2007-03-09 12:35:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    latet wrote:
    > faktury za telefon
    > z datą PŁATNOŚCI podaną fakturze.
    > latet

    Mnie bardzo interesuje skąd Twój operator
    wie, kiedy zapłacisz i w jaki sposób umieszcza
    datę tego zdarzenia na fakturze przed faktem zapłaty? :-)

  • 6. Data: 2007-03-09 14:28:45
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Mnie bardzo interesuje skąd Twój operator
    > wie, kiedy zapłacisz i w jaki sposób umieszcza
    > datę tego zdarzenia na fakturze przed faktem zapłaty? :-)

    data płatności to nie to samo co data zapłaty ;)
    to drugie może wcale nie wystąpić
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-03-09 15:55:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    gasper wrote:

    > data płatności to nie to samo co data zapłaty ;)
    > to drugie może wcale nie wystąpić

    A czym się różni płatność od zapłaty? :-)

  • 8. Data: 2007-03-09 16:14:56
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > A czym się różni płatność od zapłaty? :-)

    Nie platnosc od zaplaty, a data platnosci od daty zaplaty, jak napisal Twoj
    przedpisca. Data platnosci to dzien, ktory jest wskazany na fakturze jako
    termin, w ktorym nalezy za te fakture zaplacic. Data zaplaty natomiast to
    dzien, w ktorym faktycznie zaplaciles. Mogles zaplacic nie tylko w, ale
    rowniez przed lub po terminie wyznaczonym przez wystawce faktury jako data
    platnosci (ktora zreszta okresla umowa), wowczas data platnosci, jak widac,
    nie jest rowna dacie zaplaty.
    pozdrawiam,
    joan

  • 9. Data: 2007-03-09 16:29:05
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    joan napisał(a):
    > Data platnosci to dzien, ktory jest wskazany na fakturze jako
    > termin, w ktorym nalezy za te fakture zaplacic. Data zaplaty natomiast to
    > dzien, w ktorym faktycznie zaplaciles.

    A jak wystawie komuś fakturę, na której obok jakiejś przyszłej daty
    napiszę nie "data płatności" lecz "data zapłaty" to znaczy, że w tym
    dniu faktycznie dostanę pieniądze? :)
    Andrzej
    http://album.radom.pl

  • 10. Data: 2007-03-09 17:24:57
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > A jak wystawie komuś fakturę, na której obok jakiejś przyszłej daty
    > napiszę nie "data płatności" lecz "data zapłaty" to znaczy, że w tym dniu
    > faktycznie dostanę pieniądze? :)

    Ustawa o VAT operuje pojeciami "płatności" oraz "zapłaty", zapraszam do
    lektury.
    Ponadto odsylam do slownika jezyka polskiego, gdzie definicje pojec:
    "płatność" i "zapłata" rowniez nie wskazuja na to, iz sa to synonimy.
    Analogicznie wiec "data platnosci" bedzie czyms innym od "daty zaplaty".
    Wiekszosc uzytkownikow jezyka polskiego nie ma problemow z rozroznieniem
    tych dwoch pojec. Jesli napiszesz na fakturze "data zapłaty" zamiast "data
    platności", to pewnie nikt nie zwroci na to uwagi lub uzna to za
    nieszkodliwa pomylke, niemniej zastosowane okreslenie nie bedzie poprawne i
    nie bedzie ono bynajmniej implikowac wszechwiedzy sprzedawcy o zamierzonych
    datach regulowania zobowiazan przez jego klienta ani tez, jak z usmiechem
    sugerujesz, nie zdeterminuje klienta do przekazania pieniedzy w tymze
    dniu:). Wyjatkiem jest sytuacja, gdy zaplata nastepuje wczesniej lub w
    chwili wystawienia faktury - wowczas data zaplaty znana jest sprzedawcy i
    oznacza ona dokladnie, tak jak mowisz, ze w tym dniu faktycznie dostales
    pieniadze.
    Pozdrawiam i zycze milej lektury poradnikow jezykowych i prawnych;),
    joan