  • 1. Data: 2006-04-24 17:16:09
    Temat: KUP - czy można samemu zmienić wartość?
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    Witam,

    Wiem, ze byl temat walkowany wiele razy, ale czasu do zlozenia deklaracji
    strasznie malo zostalo, a ja mam zagwozdke.

    W PIT 11 mam KUP wpisane w kwocie nie podwyzszonej do wartosci 127,82
    (przyslugujacej dojezdzajacym do pracy). Myslalam, ze sama w deklaracji rocznej
    moge sobie to poprawic, a tu mi US na moje zapytanie (telefoniczne)
    odpowiedzial, ze w zadnym wypadku - tylko korekta deklaracji PIT11 wchodzi w
    gre, a potem moge w PIT rocznym wpisac odwyzszone KUP.
    Czy rzeczywiscie tak jest, czy pani z US byla niedouczona. Jakas podstawa prawna?

    Poza tym mam pytanie - czy umowa o prace zawarta miedzy firma w W-wie, a osoba
    zamieszkala w Lodzi wystarcza pracodawcy by odliczal wyzsze KUP czy jeszcze
    musze jakies specjalne podanie o to zlozyc do pracodawcy?

    Dzieki z gory za wszelkie odpowiedzii sugestie.

    Pozdr,

  • 2. Data: 2006-04-24 20:18:01
    Temat: Re: KUP - czy można samemu zmienić wartość?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Vei wrote:
> [...]
    > gre, a potem moge w PIT rocznym wpisac odwyzszone KUP.
    > Czy rzeczywiscie tak jest, czy pani z US byla niedouczona. Jakas podstawa prawna?

    pani w US była niedouczona i to strasznie.

    > Poza tym mam pytanie - czy umowa o prace zawarta miedzy firma w W-wie, a osoba
    > zamieszkala w Lodzi wystarcza pracodawcy by odliczal wyzsze KUP czy jeszcze
    > musze jakies specjalne podanie o to zlozyc do pracodawcy?

    Codziennie dojeżdżasz z Łodzi do Warszawy, że chcesz liczyć podwyższone
    koszty?
    Liczy się stan faktyczny.

  • 3. Data: 2006-04-24 20:28:17
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

    > pani w US była niedouczona i to strasznie.

    Ale jaka podstawa prawna, ze nie jest tak, jak ona mowila?

    > Codziennie dojeżdżasz z Łodzi do Warszawy, że chcesz liczyć podwyższone
    > koszty?
    > Liczy się stan faktyczny.

    Dalam przyklad Warszawy i Lodzi (bo to miejsca kazdy zna :), a chodzi w
    rzeczywistosci o inne miejscowosci (Lodz i Piotrkow - 40 km). To o wiele blizej,
    ale chyba tez sie liczy jako dojazd do pracy.
    W zasadzie nie wiem, ile km trzeba przejezdzac by dojezdzac do pracy? Czy
    wystarczy inna gmina i juz sa podwyzszone KUP?

  • 4. Data: 2006-04-26 11:29:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Vei napisał(a):
> [...]
    > W zasadzie nie wiem, ile km trzeba przejezdzac by dojezdzac do pracy? Czy
    > wystarczy inna gmina i juz sa podwyzszone KUP?

    Musisz mieszkać (stan faktyczny a nie zameldowanie sie liczy) poza
    miejscowością w której pracujesz. I tyle. Nie ma nic o kilometrach ani
    gminach.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-26 22:49:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Apr 2006, Vei wrote:

    > prawna?

    > Ale jaka podstawa prawna, ze nie jest tak, jak ona mowila?

    Chyba pytasz o ZASADĘ prawną a nie PODSTAWĘ...
    Jaki przepis pozwala ci zjeść rano śniadanie? Proszę razem z numerem
    dziennika ustaw ;> I nie uchylać mi się, to niedopuszczalne tak jeść
    nie znając podstawy prawnej że wolno... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    "coś się wszyscy na nieistniejące podstawy prawne uwzięli"