  • 1. Data: 2006-04-24 14:04:12
    Temat: Zaokrąglenia?
    Od: "gruby" <g...@a...pl>

    Witam,
    Do PIT-O powinienem wpisać koszty internetu brutto. Tymczasem TPSA na
    fakturze podaje je netto. Czy przy ubruttowianiu powinienem najpierw
    zsumować kwoty netto od kwietnia 2005 roku a potem je przemnożyć przez 1,22
    i zaokrąglić do grosza, czy też zsumować już przemnożone i zaokrąglone?
    Potem dodaję kwoty netto do marca 2005 (internet zwolniony z vat)?
    Druga kwestia: gdy w jednym miesiącu jest na fakturze Dial-up i Neostrada
    to najpierw sumujemy a potem ubruttowanimy i zaokrągalmy czy odwrotnie?
    I trzecie pytanie. Zaokrąglam
    a) 5 do góry a 4 w dół czyli:
    1,264 -> 1,26
    1,265 -> 1,27
    czy
    b) 5 dla parzystych poprzedników dół a nieparzystych w górę:
    1,265 -> 1,26
    1,275 -> 1,28
    ?

    gruby

  • 2. Data: 2006-04-26 22:59:28
    Temat: Re: Zaokrąglenia?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Apr 2006, gruby wrote:

> [...]
    > i zaokrąglić do grosza, czy też zsumować już przemnożone i zaokrąglone?

    Uwaga, dywaguję: ustawa o VAT pozwala liczyć na kilka sposobów.
    *prawidłowych*, dających wyniki z dokładnością do zaokrąglenia.
    Na moje oko jest to podstawa do uznania że "wolno dowolnie".
    Co miałoby przemawiać przeciw?

    > I trzecie pytanie. Zaokrąglam
    > a) 5 do góry a 4 w dół czyli:
    > 1,264 -> 1,26
    > 1,265 -> 1,27

    Tak stanowią przepisy.

    > czy
    > b) 5 dla parzystych poprzedników dół a nieparzystych w górę:
    > 1,265 -> 1,26
    > 1,275 -> 1,28

    Grupowiczu, matura z matematyki teraz modna nie jest, proszę nie
    wyjeżdżać z rozważaniem zaokrągleń "dokładnych" bo zaraz ulamki wyjdą ;)
    FYI: oczywiście metoda z zaokrąglaniem "naprzemiennym" ma sens, ale
    on jest śladowy. Teoretyczny bardziej niż praktyczny (ile to groszy
    wyjdzie na kilku tysiącach podatników?)
    Przepisy przewidują prostszą postać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd