  • 1. Data: 2006-04-24 16:05:42
    Temat: umowa zlecenie-wykonawca
    Od: "barts" <b...@g...com>

    witam
    mam pytanie obecnie jestem zatruniony poprzez umowe o prace na czas
    okreslony, ale od czerwca zmieniam pracodawce ktory zaproponowal mi
    umowe zlecenie, mam pytanie ile procent podatku bedzie odliczany od
    mojej pensji przy takiej formie zatrunienia ? czy przy rozliczaniu sie
    z US otrzymam jakis zwrot podatku? dodam ze jestem obecnie studentem a
    przeczytalem ze w przypadku studentow do 26 roku zycia nie placi sie
    ZUSU, czy okres pracy na umowe zlecenie bedzie liczyl sie rownierz do
    stazu pracy? pozdrawiam BARTOSZ

  • 2. Data: 2006-04-24 16:34:32
    Temat: Re: umowa zlecenie-wykonawca
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "barts" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    > umowe zlecenie, mam pytanie ile procent podatku bedzie odliczany od
    > mojej pensji przy takiej formie zatrunienia ?

    19%

    czy przy rozliczaniu sie
    > z US otrzymam jakis zwrot podatku?

    Jesli nie przekroczysz pierwszego progu (czyli w ciagu calego roku lacznie
    ze wszystkich zrodel 37024) to bedzie zwrot ok 530 zl

    > ZUSU, czy okres pracy na umowe zlecenie bedzie liczyl sie rownierz do
    > stazu pracy? pozdrawiam BARTOSZ

    Z jakiej racji? - przeciez nie bedziesz pracownikiem.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-04-24 16:43:22
    Od: "barts" <b...@g...com>

    czyli podatek bedzie oplacany przez zleceniodawce przy kazdej wyplacie
    ?
    i skoro nie bede pracownikem to czym mam prawo byc zarejetrowanym w
    pup jako bezrobotny ?
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-04-24 18:23:33
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

    > i skoro nie bede pracownikem to czym mam prawo byc zarejetrowanym w
    > pup jako bezrobotny ?
    > pozdrawiam

    Bezrobotny nie może mieć żadnych dochodów (oprócz zasiłku) więc nie
    możesz być jednocześnie bezrobotny i mieć dochody z umowy zlecenia.

  • 5. Data: 2006-04-24 20:13:06
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    barts wrote:
    > witam
    > mam pytanie obecnie jestem zatruniony poprzez umowe o prace na czas
    > okreslony, ale od czerwca zmieniam pracodawce ktory zaproponowal mi
    > umowe zlecenie,

    a powiedział ci też, że nie będziesz miał urlopu, nie przysługuje ci
    zwolnienie lekarskie, nie liczy ci się to do stażu pracy i że w ogóle
    nie jesteś pracownikiem w takim przypadku.
    Jedyne co ci przysługuje to obowiązek wykonania czegoś w terminie, a jak
    zawalisz to przysługuje ci też obowiązek zapłaty odszkodowania za
    niewywiązanie się z umowy zlecenia.

  • 6. Data: 2006-04-24 21:30:24
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:1145897002.749383.198400@v46g2000cwv.googlegro
    ups.com>
    barts <b...@g...com> pisze:

    > i skoro nie bede pracownikem to czym mam prawo byc zarejetrowanym w
    > pup jako bezrobotny ?

    Nie.

    --
    Nixe

  • 7. Data: 2006-04-25 06:44:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > Jedyne co ci przysługuje to obowiązek wykonania czegoś w terminie, a
    > jak zawalisz to przysługuje ci też obowiązek zapłaty odszkodowania za
    > niewywiązanie się z umowy zlecenia.

    A nie mylisz przypadkiem umowy zlecenia z umową o dzieło? Umowa
    zlecenia jest umową starannego działania. Efekty nie są więc
    gwarantowane.