  • 1. Data: 2007-01-03 15:46:41
    Temat: Kara za sprzedaz os. prywatnej przy braku kasy fiskalnej
    Od: "kreatywny" <...@...cd>

    Prowadze DG. Sprzedaje produkty przeznaczone dla firm dlatego nie posiadam
    kasy fiskalnej.
    Niestety (?) zjawil sie klient prywatny i chce kupic (juz zrobil przedplate)
    moj produkt.

    Co mi zrobi US jak sprzedam i nie wystawie paragonu (no bo jak) ?

    Oczywiscie podatki od tej transakcji oplace...

  • 2. Data: 2007-01-03 16:21:10
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    kreatywny napisał(a):
> [...]
    > przedplate)
    > moj produkt.
    >
    > Co mi zrobi US jak sprzedam i nie wystawie paragonu (no bo jak) ?

    Napisz co dokładnie sprzedajesz, bo może jest to rzecz, której osobom
    bez DG nie możesz w ogóle bez kasy sprzedawać, a może coś poza tymi
    "restrykcjami" i wtedy dopóki nie przekroczysz limitu, kasy mieć nie musisz.
    Andrzej

  • 3. Data: 2007-01-03 16:23:17
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kreatywny" <...@...cd> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co mi zrobi US jak sprzedam i nie wystawie paragonu (no bo jak) ?
    >
    > Oczywiscie podatki od tej transakcji oplace...

    jak nie masz obowiązku posiadania kasy fiskalnej to nic Ci nie zrobią - ale jak
    masz już obowiązek kasy a sprzedałes bez paragonu to grozi Ci brak prawa
    odliczenia vatu , mandat i pare innych drobiazgów ;)

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-03 23:32:32
    Od: "kreatywny" <a...@d...gh>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Napisz co dokładnie sprzedajesz, bo może jest to rzecz, której osobom
    > [...]

    Licencje na program komputerowy.
    Nie kupie przeciez kasy tylko dlatego, ze 1 klient to os. prywatna...

  • 5. Data: 2007-01-03 23:42:30
    Od: "kreatywny" <a...@d...gh>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > ale jak masz już obowiązek kasy a sprzedałes bez paragonu to grozi Ci brak
    > prawa odliczenia vatu , mandat i pare innych drobiazgów ;)

    Mam obowiazek. Czy wysokosc kary jest uzalezniona od wysokosci zaksiegowanej
    (500zl) w nieprawidlowy sposob transakcji ?

  • 6. Data: 2007-01-03 23:43:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.01.2007 kreatywny <a...@d...gh> napisał/a:
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Mam obowiazek. Czy wysokosc kary jest uzalezniona od wysokosci zaksiegowanej
    > (500zl) w nieprawidlowy sposob transakcji ?

    Kara to pikuś, martw się nieodliczaniem VATu przez cały czas do zakupu
    kasy. No, nie wiem czy to nieodliczanie to było takie wprost, już nie
    pamiętam tych sankcji, poczytaj ustawę, ale generalnie różowo nie było. Jak
    przyjdą za pięć lat i znajdą, to masz po-za-mia-ta-ne.

    Jeśli masz obowiązek, to kupuj kasę i wklep ten paragon. Kiedy nastąpiła
    sprzedaż?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2007-01-03 23:46:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Licencje na program komputerowy.
    > Nie kupie przeciez kasy tylko dlatego, ze 1 klient to os. prywatna...

    Kupisz kupisz :) Jak już kupisz, to wyślij kartę z pozdrowieniami
    minister Gilowskiej, to jej pomysł był.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2007-01-03 23:48:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Licencje na program komputerowy.
    > Nie kupie przeciez kasy tylko dlatego, ze 1 klient to os. prywatna...

    Kupisz kupisz :) Jak już kupisz, to wyślij kartkę z pozdrowieniami

  • 9. Data: 2007-01-04 00:45:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Jan 2007, kreatywny wrote:

    > Licencje na program komputerowy.
    > Nie kupie przeciez kasy tylko dlatego, ze 1 klient to os. prywatna...

    To trzeba było się dogadać ze sklepikarzem z warzywniaka, księgarzem
    zza rogu albo jakiś podobnym "okasowanym" :(
    MF doprowadziło do absurdu w zakresie kas.
    Bzdura na kółkach i do kwadratu, ale co zrobić.
    "NIE SPRZEDAM" (dla OF jak przyjdzie) i tyle :(

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-01-04 07:29:59
    Od: "Hanss" <h...@w...pl>

    A czy zamiast tego nie można wystawić klientowi po prostu FVAT?