  • 1. Data: 2007-01-03 13:36:09
    Temat: Podatek od akcji imiennych - pytanie
    Od: "Piotrek" <p...@a...krakow.pl_no_spam>

    Witam,
    mam do szanownych grupowiczów następujące pytanko,

    W 2003 odziedziczyłem po zmarłym ojcu pakiet 10 akcji przedsiębiorstwa w
    któym pracował. Przeprowadzono postępowanie spadkowe opłacono wszelkie
    opłaty i podatki itp.
    W 2006 roku od wszystkich akcjonariuszy zostały skupione wszystkie akcje w
    tym także ode mnie za kwotę ok. 30.000zł.

    Moje pytanie brzmi:

    1. czy powinienem wykazać ten przychód w zeznaniu podatkowym za 2006 który
    będe składał po 1 stycznia 2007?
    2. czy powinienem od tego przychodu zapłacić podatek 19% ?
    3. czy ze względu na dość spory dodatkowy przychód w roku 2006 nie zostanę
    przesunięty na wyższy próg podatkowy i w związku z tym przyjdzie mi zapłacić
    dużo większy podatek dochodowy ?

    proszę o poradę
    PP