  • 1. Data: 2007-07-12 11:01:15
    Temat: Karta doładowująca jako koszt firmy
    Od: Artur<A...@n...net.pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą i zastanawiam się czy są prawne
    przeciwskazania, aby kupić na firmę kartę doładowującą mój prywatny
    telefon komórkowy.
    Nie otrzymuję przecież bulingów, a i koszt byłby księgowany przed
    wykonaniem rozmów.
    Czy będzie to zgodne z prawem?
    Czy zakup na firmę tzw. startera coś tu zmieni?

    --
    Artur

  • 2. Data: 2007-07-12 20:52:04
    Temat: Re: Karta doładowująca jako koszt firmy
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 12 Jul 2007 11:01:15 +0000, Artur napisał(a):

> [...]
    > telefon komórkowy.
    > Nie otrzymuję przecież bulingów, a i koszt byłby księgowany przed

    Niezgodne nie będzie, ale może być podejrzenie że wykorzystujesz
    to doładowanie do prywatnych rozmów. (ja wrzucam w koszty, jestem fair bo
    nie korzystam z tej komórki od której wrzucam doładowanie do prywatnych
    rozmów, ale wiem że jakbym miał wykazać że korzystam z tego tylko do
    firmowych rozmów, to chyba nawet nie mam jak :). )

    > Czy zakup na firmę tzw. startera coś tu zmieni?

    IMHO troche zmieni na twoją korzyść. Troche bardziej przekonujące
    jest tłumaczenie że "z tej komórki dzwonię na prywatne, a z tej na
    firmowe". Aczkolwiek dalej jest problem z udowodnieniem :)

    p. m.

  • 3. Data: 2007-07-13 06:20:35
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

> [...]
    > rozmów, ale wiem że jakbym miał wykazać że korzystam z tego tylko do
    > firmowych rozmów, to chyba nawet nie mam jak :). )

    A czy w BRoP nie ma przypadkiem domniemania niewinności ? - czyli to Oni
    powinni CI udowodnić, że korzystasz prywatnie :)

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2007-07-13 11:09:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, Krzysiek M. wrote:
    [...komuś...]

    > A czy w BRoP nie ma przypadkiem domniemania niewinności ?

    Hm... nie kojarzę skrótu "BRoP"! Co to miało być?

    IMHO - stan jest taki:
    - przy postępowaniu KARNYM (w tym karnoskarbowym) oczywiście masz rację,
    czyli "kary być nie może", chyba że ktoś wykaże dowodem
    - ale przy określaniu wielkości kosztów to podatnik musi wywieść, że
    poniesienie kosztu jest uzasadnione. Z braku uzasadnienia można ów
    wydatek próbować mu "wykreślić" i kazać zwrócić podatek z odsetkami plus
    zaaplikować "postępowanie".

    > - czyli to Oni
    > powinni CI udowodnić, że korzystasz prywatnie :)

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-13 11:32:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 08:20:35 +0200, Krzysiek M. napisał(a):

    > A czy w BRoP nie ma przypadkiem domniemania niewinności ? - czyli to Oni
    > powinni CI udowodnić, że korzystasz prywatnie :)

    1. Rozszyfruj skrót BRoP :)

    2. IMHO w kontaktach z US to ty musisz wykazać związek wydatku z
    przychodem, a nie oni jego brak.

    p. m.

  • 6. Data: 2007-07-13 12:30:52
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707131303580.1612@athlon64...
    > On Fri, 13 Jul 2007, Krzysiek M. wrote:
    > [...komuś...]

    > Hm... nie kojarzę skrótu "BRoP"! Co to miało być?

    BRoP - Banana Republic of Poland :D

    --
    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2007-07-13 14:40:11
    Od: Artur <A...@n...net.pl>

    W artykule <f77riu$nse$1@nemesis.news.tpi.pl> Krzysiek M. napisał(a):

    > BRoP - Banana Republic of Poland :D
    Żałosny dowcip, bo nie tylko obrażasz innych, ale sam siebie.
    Mieszkasz w tym kraju, więc go szanuj (kiedyś nazywano to patriotyzmem),
    buduj, naprawiaj... (potrafisz chyba wymagać także od siebie).
    W przeciwnym przypadku "zmień na lepszy model".

    --
    Artur

  • 8. Data: 2007-07-13 14:40:11
    Od: Artur <A...@n...net.pl>

    W artykule <p...@g...com> mvoicem napisał(a):

    > może być podejrzenie że wykorzystujesz
    > to doładowanie do prywatnych rozmów.
    Na dobrą sprawę telefon firmowy (na abonament) też "mogę wykorzystywać".

    > "z tej komórki dzwonię na prywatne, a z tej na
    > firmowe". Aczkolwiek dalej jest problem z udowodnieniem :)
    Mam 2 aparaty telefoniczne i dwa numery (chodziło mi tylko o to, że
    wcześniej nie kupiłem aparatu na firmę).
    Wydaje mi się, że gdzieś jest, ale nie pamietam gdzie, przepis, że
    koszty rozmów można odliczyć pod warunkiem, że do f-ry dołączny się
    billing.

    --
    Artur

  • 9. Data: 2007-07-13 15:37:01
    Od: t...@o...pl

    Czyli, kiedy komórkę kupiłem przed założeniem firmy (starter tak
    samo), a wykonuję rozmowy telefoniczne w celu kontaktowania się z
    klientami z tej komórki, to rozumiem, że mogę odliczyć koszt zakupu
    karty prepaid?

  • 10. Data: 2007-07-13 18:35:20
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Tak w tym temacie, czy można zaliczać w koszty doładowania telefonów
    FirmaMIX.
    Czy przy mixach dla firm abonent otrzymuje bilingi ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net