  • 1. Data: 2003-03-26 21:11:50
    Temat: Kasa mieszkaniowa - likwidacja kasy a PIT
    Od: Archon <a...@w...pl>

    2001 - założyłem kasę i wpłaciłem N
    2002 - w PIT za rok 2001 odliczyłem od podatku 30% N
    2003 - chcę zlikwidować kasę (przed zakończeniem okresu oszczędzania),
    pojawia się pytanie:

    Ile mam oddać urzędowi skarbowemu?
    Tyle ile sobie odliczyłem od podatku w 2002 roku czy jest jakiś
    dodatkowy "haracz"?

  • 2. Data: 2003-03-27 13:36:55
    Temat: Re: Kasa mieszkaniowa - likwidacja kasy a PIT
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    do pitu doliczysz całość wpłat 2000-2003 a 20% zabierze ci przy wypłacie
    Bank i przekaze do US . Zastanów sie może wpadniesz w 2 lub 3 próg
    podatkowy.

  • 3. Data: 2003-03-27 16:09:30
    Od: "Przemysław Szalbierz" <przemas@usun_to.analizy.pl>

    Użytkownik "wojcio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > do pitu doliczysz całość wpłat 2000-2003 a 20% zabierze ci przy wypłacie
    > Bank i przekaze do US . Zastanów sie może wpadniesz w 2 lub 3 próg
    > podatkowy.

    A dlaczego ma doliczac całość wpłat ?? Przecież odliczało się od podatku, a
    nie od dochodu. Dodatkowa kara za to, ze komuś się pogorszyła sytuacja i nie
    ma szans na realizacje kasy mieszkaniowej ??

    pozdrawiam

    Przemek

  • 4. Data: 2003-03-27 19:20:45
    Od: Archon <a...@w...pl>

    wojcio wrote:
    > do pitu doliczysz całość wpłat 2000-2003 a 20% zabierze ci przy wypłacie
    > Bank i przekaze do US . Zastanów sie może wpadniesz w 2 lub 3 próg
    > podatkowy.

    Czyli będzie to PIT za rok 2003.
    Kasę skasuję zapewne w czerwcu, więc po złożeniu deklaracji za rok 2002.

    Co z tym, co już sobie odliczyłem (30% podatku) - czy mam to jakoś
    oddać, czy te 20% które zabierze mi bank (+ dodatkowy podatek przy
    przekroczeniu progu ze względu na wypłatę pieniędzy z kasy) dochodów
    zadowoli fiskusa?

    Jeśli by tak było to miałby sens odliczenie 30% tego co wpłaciłem w
    zeszłym roku do kasy mieszkaniowej.

  • 5. Data: 2003-03-28 08:50:48
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Takie sa przepisy. Piniądze wypłacone przed terminem są traktowane jako twój
    dochód w roku w którym wypłacisz pieniądze i dlatego kasa pobierze 20%
    zaliczke na podatek a ty w zeznaniu rocznym dodasz sobie pieniądze wypłacone
    z KM. Zreszta dostaniesz PITz KM. Zastanów sie więc czy ci się to opłaca
    przeciez umowa z Kasa wygasa po 3 latach jak zacząłeś w 2000 to skończysz
    najpóżniej w grudniu 2003. Lepiej poczekać