  • 1. Data: 2002-06-11 20:40:02
    Temat: Kasy fiskalne - wprowadzenie cd.
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Jeszcze mam pytanie dotyczące liczenia obrotu do wprowadzenia kas fiskalnych
    dla Vatowca. Czy jeżeli mam sprzedaż fakturowana (dla firm) i sprzedaż dla
    osób fizycznych(tez wystawiam faktury) oraz sprzedaż bezpośrednia (dla
    klenta z "ulicy") to aby obliczyć czy przekroczyłem obrót muszę zliczać
    wszystkie te sprzedaże? Słyszałem rozbiezne opinie, co o tym sadzicie?

  • 2. Data: 2002-06-11 21:29:13
    Temat: Re: Kasy fiskalne - wprowadzenie cd.
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik .:: Wojtek ::. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae5n8f$d60$...@n...onet.pl...
> [...]
    > klenta z "ulicy") to aby obliczyć czy przekroczyłem obrót muszę zliczać
    > wszystkie te sprzedaże? Słyszałem rozbiezne opinie, co o tym sadzicie?

    Liczy się całą sprzedaż na rzecz osób fizycznych nie prowadzących DG, a
    takze dla rolników bez względu na to czy były wystawiane faktury czy nie.
    Właśnie pracuję nad opracowaniem Kas fiskalnych do FAQ.
    Prawie gotowe jest, możesz poczytać, dużo ważnych rzeczy tam jest

    pozdrawiam
    WS
    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 3. Data: 2002-06-11 21:29:57
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > klenta z "ulicy") to aby obliczyć czy przekroczyłem obrót muszę zliczać
    > wszystkie te sprzedaże? Słyszałem rozbiezne opinie, co o tym sadzicie?

    Było tysiąc razy na grupie! Polecam www.Google.com
    Do obrotu do kas fiskalnych wchodzi tylko sprzedaż netto dla osób fiz. nie
    prowadzących dział.gosp. bez wzgędu na to czy sprzedaż na fakture, paragon
    czy bez niczego.

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 4. Data: 2002-06-11 21:41:06
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

> [...]
    >+ wszystkie te sprzedaże? Słyszałem rozbiezne opinie, co o tym sadzicie?

    Sądzimy że odpowiedź była kilka dni temu ;) - wszystko
    (rachunki i paragony) ale tylko dla osób fizycznych.
    Firmy się "nie liczą" :), inaczej próg kasy byłby w pobliżu
    progu na VAT w ogóle !

    I jak zwykle drobiazg: NIE ZAWSZE liczy się sprzdaż "wprost".
    Np. dla pośrednictwa liczy się 30-krotność (tak, nie ma błęu !)
    sprzedaży: policz co się stanie jak jeden raz wystawisz "ludziowi"
    fakturę za pośrednictwo na 1500 zł... :<

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-12 07:12:45
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

> [...]
    > sprzedaży: policz co się stanie jak jeden raz wystawisz "ludziowi"
    > fakturę za pośrednictwo na 1500 zł... :<

    Nie bardzo rozumiem o jakie pośrednictwo chodzi??? I jaka jeszcze sprzedaż
    nie licdzy się "wprost" bo pierwszy raz o czymś takim słyszę......?

  • 6. Data: 2002-06-13 22:16:47
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Arkadiusz Piotrowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie licdzy się "wprost" bo pierwszy raz o czymś takim słyszę......?

    Zeznaję że popełniłem błąd gruby i pomyliły mi się "wejście
    w VAT" z "wejściem w kasę" (patrz inny post).
    Powołałem się "nie w temacie" na zapis art.14.4.2: "30-krotność kwoty
    prowizji..." odwołujący się do usług "zleceń, agencji, komisu,
    czynności maklerskich, lub o podobnym charakterze" (nie po kolei
    i nie dosłowny cytat !).

    Pozdrowienia, Gotfryd