  • 1. Data: 2002-06-11 20:45:29
    Temat: Komputery do DG
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Zakupiłem komputery o wartości 3000 zł i chce je wprowadzić do DG. Czy
    lepiej wprowadzić je jako wyposażenie i wrzucic od razu w koszty ( ale co
    będzie po roku używania staja sie automatycznie śr. trwałym), czy
    korzystniej jako srodek trwały?

  • 2. Data: 2002-06-11 21:45:00
    Temat: Re: Komputery do DG
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jun 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Zakupiłem komputery o wartości 3000 zł i chce je wprowadzić do DG. Czy
    >+ lepiej wprowadzić je jako wyposażenie i wrzucic od razu w koszty ( ale co
    >+ będzie po roku używania staja sie automatycznie śr. trwałym),

    Nie, wyposażenie to wyposażenie. Nigdzie nie napisali
    że MUSI się zepsuć przed upływem jednego roku... ;>

    >+ czy korzystniej jako srodek trwały?

    A to zależy... np. od tego czy liczysz się z koniecznością
    zamknięcia DG (od ŚT nie płaci się dochodowego)...
    Ja bym dał (wróć: dałem :)) w ŚT :), choćby dlatego że przepisy
    nt. rozbudowy są jasne i proste.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-11 21:54:15
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik .:: Wojtek ::. <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ae5nil$dup$...@n...onet.pl...
> [...]
    > lepiej wprowadzić je jako wyposażenie i wrzucic od razu w koszty ( ale co
    > będzie po roku używania staja sie automatycznie śr. trwałym), czy

    Jeżeli nie zamierzasz likwidowac DG to właściwie wszystko jedno. Tu i tu ta
    sama korzyść podatkowa. Dla spokoju wpisz do ST z jednorazową amortyzacją od
    razu w całości w koszty.

    pozdr
    WS

  • 4. Data: 2002-06-12 06:59:15
    Temat: Odp: Komputery do DG
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > Nie, wyposażenie to wyposażenie. Nigdzie nie napisali
    > że MUSI się zepsuć przed upływem jednego roku... ;>

    > A to zależy... np. od tego czy liczysz się z koniecznością
    > zamknięcia DG (od ŚT nie płaci się dochodowego)...
    Ale gdy sprzedaję dany ST to wtedy i tak podatek muszę odprowadzić.
    I pytanie:
    Czy to znaczy, że od wyposażenia przy likwidacji muszę płacić podatek?

    Robert

    Robert Kilimnik
    e-mail:R...@t...com.pl
    TETA S.A.

  • 5. Data: 2002-06-13 21:57:40
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jun 2002, Robert Kilimnik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > zamknięcia DG (od ŚT nie płaci się dochodowego)...
    >+ Ale gdy sprzedaję dany ST to wtedy i tak podatek muszę odprowadzić.

    No tak.

    >+ I pytanie:
    >+ Czy to znaczy, że od wyposażenia przy likwidacji muszę płacić podatek?

    Jakbys zajrzał do rozp. ds. KPiR ;) to by ci wyszło że tak !
    Obejmujesz remenentem, a on liczy się do rozliczenia...

    Pozdrowienia, Gotfryd