  • 1. Data: 2002-06-01 06:36:41
    Temat: Klient nie chce oddać faktury - co mu zrobić???
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Spotkałam sie z dośc idiotyczna sytuacją - klient zapłacił 100%
    zaliczki, dostał fakturę, odebrał towar.
    Faktura była wysyłana pocztą i do tej pory sprzedawca nie otrzymał
    zwrotu podpisanej kopii.
    Klient powiedział, że nie odda dopóki nie dostanie potwierdzenia na
    piśmie że w produkcie były jakieś tam usterki (nota bene już naprawione).
    I co zrobić? Jakie właściwie są tego konsekwencje dla sprzedającego?
    Nalezność zapłacona, towar dostarczony więc obowiązek podatkowy
    powstał. VAT musimy odprowadzić. Przychód też jest, niewątpliwie.

    Wydaje mi sie że posiadanie niepodpisanej kopii faktury, w sytuacji
    gdy sprzedaż faktycznie nastapiła, ba, nastąpiła też 100% zapłata
    nalezności, nie ma dla sprzedawcy żadnych negatywnych skutków ani
    podatkowych ani innych.
    Czy mogę sie po prostu wypiąć na gościa i zapomnieć o sprawie?

    Dodam że ten papierek, którego żąda mógłby potem narobić sporo szkód,
    bo widać że klient należy do tych "cwanych" co to wyciągną co im sie
    należy dwa razy.

    Jak myślicie - szarpać się z klientem czy dac sobie spokój?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 2. Data: 2002-06-05 17:05:23
    Temat: Re: Klient nie chce oddać faktury - co mu zrobić???
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

> [...]
    > podatkowych ani innych.
    > Czy mogę sie po prostu wypiąć na gościa i zapomnieć o sprawie?

    Ozywiście

    > Jak myślicie - szarpać się z klientem czy dac sobie spokój?

    To drugie

    Orka

    PS. Sprawdź swoje ustawienia - cofnęłaś się w czasie:-)

  • 3. Data: 2002-06-05 17:29:31
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Orka wrote:

    > PS. Sprawdź swoje ustawienia - cofnęłaś się w czasie:-)

    Oj, bo jak księguje poprzedni miesiąc to przestawiam sobie daty, żeby mi
    program w datach dokumentów źle nie podpowiadał.
    I zapomniałam zmienic :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2002-06-06 05:15:40
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Oj, bo jak księguje poprzedni miesiąc to przestawiam sobie daty, żeby mi
    > program w datach dokumentów źle nie podpowiadał.

    Spryciula ;-)