  • 1. Data: 2002-05-31 17:19:41
    Temat: Re: srodek trwaly a zamkniecie dzialalnosci gospodarczej
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik przemo <p...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad8amm$rvr$...@n...tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Mam problem:
    > prowadze wlasna DG, zakupilem auto ciezarowe i wprowadzilem jako srodek
    > trawy do DG.
    > Odliczylem VAT i co miesiac przez 60 m-cy bede sobie je amortyzowal (autko
    > uzywane 2 latka).

    Możesz amortyzować przez 30 miesięcy:-)

    > Pytanie moje dotyczy co sie stanie jak bede musial z jakis tam przyczyn
    > zamknac prowadzona przez siebie DG,
    > - co wtedy dzieje sie ze srodkiem trwalym?
    > - czy musze wtedy placic jakis podatek za niego? (np. od niedokonczonej
    > amortyzacji)

    Przy likwidacji nie płacisz podatku.
    Dopiero po sprzedaży.

    Orka

  • 2. Data: 2002-05-31 17:24:13
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik przemo <p...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad8bef$377$...@n...tpi.pl...

    > dlaczego tylko przez 30 m-cy ?
    > --------

    A nie chcesz ? :-)

    Zajrzyj do art. 22j ust. 1 pkt 2 updf

    Orka

  • 3. Data: 2002-05-31 17:35:48
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik przemo <p...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad8br2$5lc$...@n...tpi.pl...

    > gdzie mam szukac w sieci tej ustawy?

    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=spistr&akt=n
    r87290&ver=-1

    Orka

  • 5. Data: 2002-05-31 18:10:13
    Od: "przemo" <p...@m...pl>

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

  • 6. Data: 2002-05-31 18:16:56
    Od: "przemo" <p...@m...pl>

    Użytkownik Orka <o...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3cf7b1c7$1...@n...vogel.pl...

    > Użytkownik przemo <p...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:ad8bef$377$...@n...tpi.pl...

    > A nie chcesz ? :-)
    >
    > Zajrzyj do art. 22j ust. 1 pkt 2 updf
    >
    > Orka

    pewnie ze chce !!!
    gdzie mam szukac w sieci tej ustawy?

    szczesliwy Przemo :-)

  • 7. Data: 2002-05-31 21:21:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 May 2002, Orka wrote:

> [...]
    >+ > zamknac prowadzona przez siebie DG,
    [...]
    >+ > - czy musze wtedy placic jakis podatek za niego? [...]

    Przezornie pytam, jak to (w zakresie "jakichś podatków") z VATem,
    bo zdaje się że niestety... ? (nie miałem potrzeby, a ustawy
    już parę dni nie czytałem to nie pamiętam :>) !
    I nigdy ie zapamiętałem od jakiej wartości ów VAT miałby być
    liczony :(

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2002-05-31 21:28:46
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:

    > Przezornie pytam, jak to (w zakresie "jakichś podatków") z VATem,
    > bo zdaje się że niestety... ?

    VAT będzie:-(

    > I nigdy ie zapamiętałem od jakiej wartości ów VAT miałby być
    > liczony :(

    Rynkowej z dnia dokonania spisu likwidacyjnego

    Orka

  • 9. Data: 2002-06-01 11:15:37
    Od: "Trociny" <f...@w...com>

    > VAT będzie:-(

    > Rynkowej z dnia dokonania spisu likwidacyjnego
    >
    > Orka

    No i chyba trzeba by sprzedać autko w okresie 12 m-cy od daty remanentu
    zgodnie z
    Art. 6 a ust. 7 PTU

  • 10. Data: 2002-06-01 18:24:43
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    A na moim FAQ jest taki fajny tekścik o Likwidacji DG.
    http://wizard.ae.krakow.pl/~suszycki/podatkiFAQ.htm
    Zapraszam :)
    WS

    Użytkownik Trociny <f...@w...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych