  • 31. Data: 2018-05-24 01:48:20
    Temat: Re: Kolejna okazja do wyboru zwolnienia z VAT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 23 May 2018 10:03:15 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Takie, że nie doszło do zapłaty, bo nie doszło do uznania rachunku
    > wierzyciela.

    A kto podal to konto ?
    Bo mozna by uznac, ze z winy wierzyciela nie doszlo.

    J.

  • 32. Data: 2018-05-24 03:13:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-24 o 01:48, J.F. pisze:

    > A kto podal to konto ?
    > Bo mozna by uznac, ze z winy wierzyciela nie doszlo.

    Ja bym tak nie uznał.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2018-05-24 11:10:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-24 o 03:13, Liwiusz pisze:

    > Ja bym tak nie uznał.

    Tu by trzeba poczekać dopiero na orzecznictwo. Bo jeśli kontrahent
    wystawia f-rę VAT z naliczonym VAT, to z mocy ustawy podlega pod MPP.
    I jeśli podaje jednocześnie rachunek bankowy, który uniemożliwia
    zaksięgowanie przelewu MPP, to sąd morze uznać, że został podany błędny
    rachunek z winy sprzedawcy.

    --
    Pete

  • 34. Data: 2018-05-24 14:37:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ja bym tak nie uznał.

    Do platnosci nie doszlo ... o ile pieniadze wrocily na konto.
    Ale kto jest temu winien ?
    Wiec kto ponosi odpowiedzialnosc za opoznienia, albo kto sie powinien
    starac o przelew na wlasciwe konto ?

    A potem jeszcze (rzekomy) dluznik pokazuje dowod dokonania przelewu z
    banku ... i ciekaw jestem czy te banki takie madre, ze pojawi sie
    odpowiedni status ... bo wydaje mi sie, ze mozna wydrukowac zaraz po
    zleceniu, i masz "dowod wplaty" :-)
    W sadzie bym sie tym nie podpieral, ale na bezczelnego ... sady chyba
    wieksza bezczelnosc zbywaly, czy same stosowaly :-)

    J.

  • 35. Data: 2018-05-24 17:25:29
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 23 May 2018 06:15:09 GMT, jureq <j...@n...no> wrote:

    >Problemem będą OFPDG (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą)
    >korzystające z rachunków prywatnych a nie firmowych do przyjmowania
    >przelewów. Przelew MPP na taki rachunek zostanie zwrócony. Niby
    >zapłaciliśmy za fakturę, ale nieskutecznie. I pytania: jakie są skutki
    >takiego przelewu według KC, czy i kiedy bank wyda potwierdzenie
    >realizacji przelewu, kto płaci prowizje bankowe za taki przelew i jego
    >zwrot?
    Info z banku - potwierdzenia mają być jak dotychczas - natychmiast.
    A przelew ma automatycznie wrócić po 2 dniach. Będzie dużo prób
    wyłudzeń realizacji usługi / wysyłki towaru.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 36. Data: 2018-05-24 19:15:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-24 o 17:25, WAM pisze:

    > Info z banku - potwierdzenia mają być jak dotychczas - natychmiast.
    > A przelew ma automatycznie wrócić po 2 dniach. Będzie dużo prób
    > wyłudzeń realizacji usługi / wysyłki towaru.

    Dlaczego?
    Potwierdzenie zapewne będzie zawierało informację o MPP. Jak takie
    potwierdzenie otrzyma właściciel rachunku osobistego, to będzie
    wiedział, że nici z tego.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2018-05-25 08:28:14
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Thu, 24 May 2018 11:10:03 +0200, użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > I jeśli podaje jednocześnie rachunek bankowy, który uniemożliwia
    > zaksięgowanie przelewu MPP, to sąd morze uznać, że został podany błędny

    A jak skomentujesz moje drugie pytanie z KC: zawyżenie części wpłaconej
    na rachunek VAT.

  • 38. Data: 2018-05-25 09:09:53
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-25 o 08:28, jureq pisze:

    > A jak skomentujesz moje drugie pytanie z KC: zawyżenie części wpłaconej
    > na rachunek VAT.

    Kwota brutto się zgadza, to i nie ma co pytać KC.
    Ale swoją drogą to dobry sposób na pozbycie się nadwyżek VAT-u :)

    --
    Pete

  • 39. Data: 2018-05-26 10:59:15
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Fri, 25 May 2018 09:09:53 +0200, użytkownik Pete napisał:

    > Kwota brutto się zgadza, to i nie ma co pytać KC.
    > Ale swoją drogą to dobry sposób na pozbycie się nadwyżek VAT-u :)

    Moje obie wątpliwości wynikają z art. 354 kc

    Art. 354. § 1. Dłużnik powinien wykonać zobowiązanie zgodnie z jego
    treścią i w sposób odpowiadający jego celowi społeczno-gospodarczemu oraz
    zasadom współżycia społecznego, a jeżeli istnieją w tym zakresie ustalone
    zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom.

    § 2. W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonaniu zobowiązania
    wierzyciel.

  • 40. Data: 2018-05-28 10:50:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-26 o 10:59, jureq pisze:

> [...]
    > zwyczaje - także w sposób odpowiadający tym zwyczajom.
    >
    > § 2. W taki sam sposób powinien współdziałać przy wykonaniu zobowiązania

    Lepiej wymyśl, w jaki sposób wierzyciel miałby zwrócić taki przelew.
    IMHO niebędziesiędało.

    --
    Pete