    From: "Al Araf" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Komputer osobisty w koszty DG - formalności
    Date: Tue, 22 Mar 2005 13:13:02 +0000 (UTC)

    Prowadzę DG, KPiR i VAT.
    Firma jest zarejestrowana w miescu mojego zameldowania (US nie czepia się,
    bo prowadzę sprzedaż poza siecią sklepową).
    Mam swój prywatny komputer domowy, kupiony przed rozpoczęciem DG, który
    wykorzystuję do prowadzenia DG.
    Jest to komputer leciwy, Celeron 500, niewielki dysk, monitor i drukarka
    Xerox p8e, więc wartość zestawu z pewnością nie przekracza 3500zł.
    Jeżeli dobrze rozumiem, cały zestaw mogę potraktować to jako jednorazowy
    odpis, nic nie amortyzuje i nic nie wpisuję do Ewidencji Środków Trwałych.
    W jaki sposób mogę wycenić wartość tego zestawu, czy mogę to zrobić "na
    oko", czy w jakiś oficjalny sposób (nie mam żadnej faktury, czy cennika dla
    tego zestwu ani poszczegónych części)?
    Jakie papiery muszę do tego przygotować/wypełnić?
    Jak wpisać to do ksiąg? Rozumiem, że wpisuję to tylko do do KPiR kol. 14
    pozostałe wydatki (do rejstru VAT nic nie wpisuję, bo VATu nie wezmę
    z "kosmosu").
    Co wtedy wpisuje się w danych kontrachenta, przecież nie pochodzi to z
    żadnej firmy, tylko jest mój prywatny?

    Jest jeszcze jeden problem. Jakiś czas temu, gdy komputer był uzywany do
    prowadzenia DG popsuła sie karta grafiki, którą wliczyłem w koszty
    prowadzenia DG, choć komputer nie był wpisany "na stan" firmy.
    Czy mogłem tak zrobić?

    Drugie pytanie. Ma w firmie drugi komputer bez monitora, pełniący rolę
    serwera poczty i WWW (kupiony za 500 zł na fakture VAT na Allegro) i chcę
    dokupić do niego UPSa.
    UPS kupię na Allegro bez faktury za 200 zł. Czy mogę go poprostu wpisać jako
    koszt tak jak prywatny komputer?
    Rozumiem, że taki UPS nie stanowi ulepszenia komputera i nie muszę się
    martwić o amortyzację?

    Adam