  • 1. Data: 2005-04-26 16:19:21
    Temat: Komputer to srodek trwaly. Program to co?
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Komputer to jak sie domyslem srodek trwaly i trzeba go amortyzowac przez 2
    lata (chyba)
    A co z oprogramowaniem ?

    Czy licencja na program to tez srodek trwaly?
    Jesli kupie komputer za 2 tys. zl a razem z nim program za 5 tys. to co ?

  • 2. Data: 2005-04-26 18:51:51
    Temat: Re: Komputer to srodek trwaly. Program to co?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2005 18:19:21 +0200, pifpaf napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy licencja na program to tez srodek trwaly?
    > Jesli kupie komputer za 2 tys. zl a razem z nim program za 5 tys. to co ?

    program jest Wartością Niematerialną i Prawna (WNiP) i też się amortyzuje.
    OIDP to też 50 % rocznie

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-04-27 06:18:33
    Od: "Marek Kustosz" <m...@i...net.pl>

    Użytkownik "pifpaf" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy licencja na program to tez srodek trwaly?
    > Jesli kupie komputer za 2 tys. zl a razem z nim program za 5 tys. to co ?

    Ja podszedłbym do tego tak:
    1. jeśli oprogramowanie OEM, to doliczamy do wartości komputera
    2. komputery - stawka 30% x 2, bo "poddane szybkiemu postępowi
    technicznemu", jednak nie krócej niż 24 miesiące
    3. pozostałe programy - Wartości Niematerialne i Prawne - stawka 20%

    ale mogę sie mylić

    Marek

  • 4. Data: 2005-04-27 06:27:50
    Od: "Marek Kustosz" <m...@i...net.pl>

    Użytkownik "Marek Kustosz" <m...@i...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > technicznemu", jednak nie krócej niż 24 miesiące
    > 3. pozostałe programy - Wartości Niematerialne i Prawne - stawka 20%

    no i oczywiście do 3500 zł netto jednorazowo w koszty

  • 5. Data: 2005-04-27 08:52:16
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 27 Apr 2005 08:18:33 +0200, Marek Kustosz napisał(a):

    > 3. pozostałe programy - Wartości Niematerialne i Prawne - stawka 20%

    i mylisz się :
    UOPDOOF :
    Art. 22m. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 i 3 oraz art. 22ł ust. 1-3, okres
    dokonywania odpisów amortyzacyjnych od wartości niematerialnych i prawnych
    nie może być krótszy niż:
    1) od licencji (sublicencji) na programy komputerowe oraz od praw
    autorskich - 24 miesiące,

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-04-27 09:19:28
    Od: "maza" <z...@m...pl>

> [...]
    >
    > Czy licencja na program to tez srodek trwaly?
    > Jesli kupie komputer za 2 tys. zl a razem z nim program za 5 tys. to co ?

    Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych prawie wszystko co
    zostało
    zakupione i ma przewidywalny okres używania dłuższy niż rok jest środkiem
    trwałym.
    Natomisat zgodnie z art. 22d w/w ustawy składniki majątku o warości do
    3.500,- netto mogą nie dokonywać
    odpisów amartyzacyjnych a wydatki poniesione na ich zakup zaliczyć w koszty
    w miesiącu oddania ich
    do używania.
    Porgramy komputerowe oraz licencje zaliczone są do wartości niematerialnych
    i prawnych (art. 22b) i
    podlegają amortyzacji. Okresy amiotyzacji określone są w art. 22m.
    Poniżej podaję link, który pomoże w ustaleniu prawidłowego odpisu
    amortyzacyjnego.
    http://www.maza.com.pl/index.php?option=com_content&
    task=view&id=15&Itemid=57&limit=1&limitstart=4

    Ziemowit Gawecki
    Doradca Podatkowy
    http://www.maza.pl - Orzecznictwa, Interpretacje, Wskaźniki, Akty Prawne

  • 7. Data: 2005-04-29 21:54:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Apr 2005, Marek Kustosz wrote:

    >+ Ja podszedłbym do tego tak:
    >+ 1. jeśli oprogramowanie OEM, to doliczamy do wartości komputera

    ...pamiętając iż Maddy prezentowała stanowisko wyraźnie przeciwne.
    IMO (jak przemyślałem :)) to słusznie.

    >+ 2. komputery - stawka 30% x 2, bo "poddane szybkiemu postępowi
    >+ technicznemu", jednak nie krócej niż 24 miesiące

    Skąd te 24 miesiące ??? Limity czasowe są dla *używanych* ST
    a nie "poddanych postępowi" - to jak na mój gust inny punkt
    programu ;) !

    >+ 3. pozostałe programy - Wartości Niematerialne i Prawne - stawka 20%

    ...już protestowali ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)