  • 1. Data: 2005-04-26 16:16:24
    Temat: VAT-R złożony w styczniu a wystawienie faktury
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    witam

    Złożyłem VAT-R 05.01.2005 r. a w dniu 07.01.2005 wystawilem fakturę VAT,
    podatek należny z faktury został wykazany w deklaracji VAT-7 za styczeń
    2005, rozliczyłem też podatek naliczony. Wiem już teraz że fakturę VAT
    mogłem wystawić dopiero w lutym 2005.
    Mam wezwanie do Urzędu w tej sprawie co mi możę za to grozić? Proszę o
    jakieś wyjaśnienia jestem załamany, jeśłi przyjdzie mi płacić jakąś kasę.
    Działalności i tak już nie prowadzę bo zrezygnowano z moich usług, były to
    usługi przedstawieciela handlowego. Teraz mam zamiar zawiesic działalnośc na
    jakiś czas.

    pzdr

  • 2. Data: 2005-04-26 17:32:48
    Temat: Re: VAT-R złożony w styczniu a wystawienie faktury
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > podatek należny z faktury został wykazany w deklaracji VAT-7 za styczeń
    > 2005, rozliczyłem też podatek naliczony. Wiem już teraz że fakturę VAT

    Ale liczy się data złożenia VAT-R! Przynajmniej u mnie kontrola VAT nie
    miała zastrzeżeń do faktur wystawianych przed otrzymaniem zaświadczenia,
    ale po złożeniu VAT-R.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-04-26 18:26:35
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

> [...]
    >
    > Ale liczy się data złożenia VAT-R! Przynajmniej u mnie kontrola VAT nie
    > miała zastrzeżeń do faktur wystawianych przed otrzymaniem zaświadczenia,

    to juz nie wiem tak mi kolega powiedzial i sie tego trzymam, ale czytajac
    ustawe uwazam inaczej tak jak Ty

  • 4. Data: 2005-04-26 19:13:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > VAT,

    > to juz nie wiem tak mi kolega powiedzial i sie tego trzymam, ale czytajac
    > ustawe uwazam inaczej tak jak Ty

    A co budzi w ustawie Twoje wątpliwości w kontekście mojej interpretacji?

    Bo o ile pamiętam, to mowa jest o zarejestrowanym podatniku VAT.
    Zarejestrowałeś się składając VAT-R. Formularz VAT-5, który
    dostaniesz, to jedynie potwierdzenie tego faktu.
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2005-04-26 19:17:01
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

> [...]
    > Zarejestrowałeś się składając VAT-R. Formularz VAT-5, który
    > dostaniesz, to jedynie potwierdzenie tego faktu.

    wlasnie przeczytalem interesujace mnie artykuly z ustawy i uwazam tak samo
    jak Ty. Ale opieralem sie wczesniej na moich kolegach pracujacych w US. Moze
    w starej ustawie bylo inaczej albo sam nie wiem co???

    pzdr

  • 6. Data: 2005-04-26 19:50:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > wlasnie przeczytalem interesujace mnie artykuly z ustawy i uwazam tak samo
    > jak Ty. Ale opieralem sie wczesniej na moich kolegach pracujacych w US. Moze
    > w starej ustawie bylo inaczej albo sam nie wiem co???

    No, jak już, to pod rządami starej ustawy tak było - nowej w kontekście
    tego problemu nie rozgryzałem - już jestem płatnikiem VAT. ;)

    Swoją drogą - co do kompetencji większości ludzi "w okienkach" w USach,
    to mam wyrobione swoje zdanie. Gadają co chcą i jeśli akurat wyjdzie
    jakaś bzdura, to nic im za to nie grozi. Specjaliści siedzą w pokojach
    na piętrach, ale tam staram się nie zapuszczać, bo to jak zbliżanie się do
    Mordoru Saurona. ;)))
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2005-04-27 14:25:44
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    ale dowiedzialem sie tez ciekawej rzeczy ze jezeli rozpoczne dzialalnosc np.
    w styczniu i nie zglosze VATu a w styczniu osiagne pzychod, to od lutego np.
    nie moge byc vatowcem poprzez zlozenie vat-r tylko dopiero po przekroczeniu
    10.000 EURO. Nie moge wybrac zwolnienia sam. Ale jaja. Niez nam w tej chwili
    dokladnych art. na to ale jesli trzeba to podam.

    pzd

  • 8. Data: 2005-04-27 14:45:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > 10.000 EURO. Nie moge wybrac zwolnienia sam. Ale jaja. Niez nam w tej chwili
    > dokladnych art. na to ale jesli trzeba to podam.

    Jest to moim zdaniem nieprawda. Musisz mieć prawo zarejestrować się jako
    podatnik VAT, bo o ile pamiętam, pewne czynności wymagają bycia
    płatnikiem VAT (np. eksport).
    --
    Samotnik