  • 11. Data: 2012-03-23 00:34:55
    Temat: Re: Konto dla syna a podatki
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jkf2vi$cj8$1@news.task.gda.pl...
    > Syn ma 17 lat i chcemy z żoną założyć mu konto i okresowo wpłacać tam
    > jakieś kwoty, aby miał za kilka lat jakieś środki na potrzeby studiów itp.
    > Czy w związku z wpłatami nie wpadniemy w jakąś pułapkę typu podatek od
    > darowizny czy coś w tym stylu?

    jeżeli na bieżace wydatki, to może wystarczy dodatkowe konto
    i karta do niego, kasę wyjmie sobie z bankomatu

    erator/

  • 12. Data: 2012-03-23 01:12:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/22/2012 6:34 PM, zlotowinfo wrote:
    > jeżeli na bieżace wydatki, to może wystarczy dodatkowe konto
    > i karta do niego, kasę wyjmie sobie z bankomatu

    a to coś zmienia?

  • 13. Data: 2012-03-23 06:36:37
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 12:38, Jacek pisze:
    > Syn ma 17 lat i chcemy z żoną założyć mu konto i okresowo wpłacać tam
    > jakieś kwoty, aby miał za kilka lat jakieś środki na potrzeby studiów itp.
    Dla uściślenia:
    syn uczy się w liceum i mieszka z nami, więc to, co będziemy wpłacać
    teraz pozostanie w całości na jego koncie (i może sobie z tego zrobić
    lokatę).
    Zakładamy wpłaty miesięcznie w granicach 500-1000 zł.
    Czy w takiej sytuacji należy przyjąc, że nie jest to zwykłe łożenie na
    jego utrzymanie wg KRiO, a darowizna i oddać fiskusowi podatek po
    przekroczeniu limitu?
    Jacek

  • 14. Data: 2012-03-23 09:51:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Mar 2012, Jacek wrote:

> [...]
    > utrzymanie wg KRiO, a darowizna i oddać fiskusowi podatek po przekroczeniu

    A po co podatek, skoro Ci już wyłożyli, że *zgłoszenie do US* skutkuje
    zwolnieniem z podatku? Niezależnie od limitu.
    Podobno czytałes tę ustawę ;)

    Albo będziesz to robic "rozsadnie", zgłaszajac np. w każdych okolicach
    przekroczenia kolejnych 5 000 zł (aby mieć spory zapas na wypadek jakby
    US zechciał się czegos jeszcze przyczepic), albo jak bodaj "witek"
    napisał, co wpłata to kwitek do US, sami Ci podanie napisza, że im
    w archiwum miejsca brakuje ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-03-23 10:17:53
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-03-23, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > US zechciał się czegos jeszcze przyczepic), albo jak bodaj "witek"
    > napisał, co wpłata to kwitek do US, sami Ci podanie napisza, że im

    Termin zgłoszenia to jest 6 miesięcy, więc sobie pewnie można raz na jakiś
    czas zbiorczo wysyłać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2012-03-23 11:20:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > US zechciał się czegos jeszcze przyczepic), albo jak bodaj "witek"
    > napisał, co wpłata to kwitek do US, sami Ci podanie napisza, że im
    > w archiwum miejsca brakuje ;)

    Przeciwnie, przy każdym zgłoszeniu będą wzywać o uzupełnienie.

    MJ

  • 17. Data: 2012-03-23 12:06:24
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > a to coś zmienia?

    sądzę że tak, nie ma śladu przekazywania komuś
    sądzisz że będą sprawdzać nagrania z kamery bankomatu
    że to syn wypłacał kasę z konta rodziców a nie oni?

    erator/

  • 18. Data: 2012-03-23 13:59:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/23/2012 5:20 AM, Michal Jankowski wrote:

    > Przeciwnie, przy każdym zgłoszeniu będą wzywać o uzupełnienie.
    >
    > MJ

    :)

  • 19. Data: 2012-03-23 14:02:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/23/2012 12:36 AM, Jacek wrote:
> [...]
    > Czy w takiej sytuacji należy przyjąc, że nie jest to zwykłe łożenie na
    > jego utrzymanie wg KRiO, a darowizna i oddać fiskusowi podatek po

    to zrobcie jeszcze inaczej.
    Skoczcie do notariusza i podpiszcie notarialna umowe darowizny.
    Jedna na wieksza kwote.
    Wowczas mu mozecie nawet w gotowce dawac.
    Tylko poczekajcie juz do tej osiemnastki.

  • 20. Data: 2012-03-23 14:11:53
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-23 14:02, witek pisze:

> [...]
    > Jedna na wieksza kwote.
    > Wowczas mu mozecie nawet w gotowce dawac.
    > Tylko poczekajcie juz do tej osiemnastki.

    Objaśnij mi, dlaczego mamy czekać do 18-tki

    Jacek