  • 1. Data: 2012-03-17 21:29:38
    Temat: Jaki podatek od sprzedaży akcji pracownicej PGE
    Od: "j@nek" <m...@g...com>

    Akcje nabyłem nieodpłatnie jako uprawniony pracownik PGE. Następnie
    zostały one zamienione z akcji spółki konsolidowanej na akcje spółki
    konsolidującej w związku z czym zostałem zobowiązany do opłacenia
    podatku w 2009 r. od czynności cywilnoprawnych w wysokości 1%
    (podstawa opodatkowania 61700 zł) Moje pytania są następujące:
    1. Czy podatek od sprzedaży tych akcji w 2011 r powinien wynikać z
    różnicy między ww podstawą opodatkowania a ceną sprzedaży czy też od
    całej kwoty sprzedaży (ponieważ otrzymałem je nieodpłatnie) ?
    2 Czy w koszty uzyskania przychodu w 2011 mogę wliczyć kwotę podatku
    od ww czynności cywilnoprawnych zapłaconą w 2009 r. tj 617 zł ?

    Byłbym bardzo zobowiązany za podpowiedź
    Jan M

  • 2. Data: 2012-03-18 23:20:53
    Od: piotr <...@...c>

    W dniu 2012-03-17 22:29, j@nek pisze:
> [...]
    > 2 Czy w koszty uzyskania przychodu w 2011 mogę wliczyć kwotę podatku
    > od ww czynności cywilnoprawnych zapłaconą w 2009 r. tj 617 zł ?

    19% podatku płacisz od kwoty sprzedaży akcji (przerabiam to teraz z
    Tauronem).
    Na drugie pytanie też chciałbym poznać opinie innych.

  • 3. Data: 2012-03-19 17:20:20
    Od: "j@nek" <m...@g...com>

    On 19 Mar, 00:20, piotr <a...@...c> wrote:

    > 19% podatku płacisz od kwoty sprzedaży akcji (przerabiam to teraz z
    > Tauronem).
    > Na drugie pytanie też chciałbym poznać opinie innych.

    Drugie pytanie, na które chciałbyś poznać opinie innych, zadałem w
    urzędzie skarbowym. Otrzymałem odpowiedź, że nie można odliczać
    podatku od podatku! Jednak informator to blondynka i jej sposób
    udzielania odpowiedzi nie zbudził we mnie zaufania :)

  • 4. Data: 2012-03-19 18:18:10
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-19 18:20, j@nek pisze:

> [...]
    > podatku od podatku! Jednak informator to blondynka i jej sposób
    > udzielania odpowiedzi nie zbudził we mnie zaufania :)

    WQygląda na to że blondynka ma rację:

    http://www.infor.pl/dzienniki-urzedowe/ministra-fina
    nsow,rok,2004,nr,5/poz,34,interpretacja-nr-pb5-rd-03
    3-2-106-04-ministra-finansow-w-sprawie-opodatkowania
    .html

    --
    spp

  • 5. Data: 2012-03-19 18:44:15
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "j@nek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

[...]

    Bo w tym kraju wolno ale tylko placic! podatek od podatku

  • 6. Data: 2012-03-19 21:42:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, spp wrote:

> [...]
    nsow,rok,2004,nr,5/poz,34,interpretacja-nr-pb5-rd-03
    3-2-106-04-ministra-finansow-w-sprawie-opodatkowania

    Już chciałem pisać że PCC jest oczywistym kosztem uzyskania, bo niby
    dlaczego by nie.
    No i zaintrygowany czytam, czytam... i mam pytanie: z czego Ci wyszło,
    że niby nie jest?

    Z tekstu wyżej:
    +++
    Przy czym zauważyć należy, iż art. 23 ust. 1 pkt 38 okreœla, iż za koszty
    uzyskania przychodów nie uważa się wydatków na objęcie lub nabycie udziałów
    albo [...] innych papierów wartoœciowych, [...]
    A teraz co istotne:
    wydatki takie sš jednak kosztem uzyskania przychodu przy ustalaniu dochodu
    z odpłatnego zbycia tych udziałów (akcji), wkładów oraz innych papierów
    wartoœciowych[...]
    ---

    Mogę poprosić o oswiecenie co przeoczyłem?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-03-19 21:44:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Mar 2012, j@nek wrote:

    > urzędzie skarbowym. Otrzymałem odpowiedź, że nie można odliczać
    > podatku od podatku!

    Od *podatku* czy od *podstawy opodatkowania*, bo to całkiem
    spora różnica?
    (co do kwestii zaliczania w koszty, czyli "od podstawy", już
    pytałem w poscie obok do spp)

    > Jednak informator to blondynka i jej sposób
    > udzielania odpowiedzi nie zbudził we mnie zaufania :)

    Jak udzieliła odpowiedzi że "od podatku" to miała rację :D
    Koszt odlicza się od podstawy opodatkowania.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2012-03-20 04:59:46
    Od: spp <s...@g...pl>

> [...]
    > wartoœciowych[...]
    > ---
    >
    > Mogę poprosić o oswiecenie co przeoczyłem?

    Przeczytałem jeszcze raz uważnie całą interpretację i chyba jednak nic
    nie przeoczyłeś a ja zbyt pochopnie uwierzyłem blondynce :)
    W zasadzie rzeczywiście brak jest uzasadnienia by o koszty PCC
    poniesionych przy zakupie akcji nie obniżyć podstawy opodatkowania, w
    szczególności opierając się o ten akapit:

    Jeżeli nabycie nastąpiło w inny sposób, np. na podstawie umów
    cywilnoprawnych, a biuro maklerskie nie dysponuje dokumentem świadczącym
    o cenie nabycia papieru wartościowego oraz z dokumentu świadczącego o
    prawie własności do papieru nie wynika cena zakupu tego papieru, biuro
    maklerskie - przyjmuje cenę nabycia zbywanego papieru w kwocie 0 zł. W
    takim przypadku wykazanie ewentualnych kosztów zakupu papierów
    wartościowych należy do podatnika, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w
    składanym zeznaniu podatkowym.

    Przepraszam za zamieszanie. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2012-03-20 15:53:11
    Od: "j@nek" <m...@g...com>

    On 20 Mar, 05:59, spp <s...@g...pl> wrote:

> [...]
    > takim przypadku wykazanie ewentualnych kosztów zakupu papierów
    > wartościowych należy do podatnika, co znajdzie swoje odzwierciedlenie w

    Serdecznie dziękuję wszystkim za zaangażowanie i wyjaśnienie tej
    kwestii, jednak chciałbym się jeszcze upewnić co do tego, że podatek
    od czynności cywilnoprawnych (PCC?) uiściłem w 2009 r a w koszt
    uzyskania przychodu rozliczam w 2011 r - czy to ma jakieś znaczenie ?
    Pozdrawiam
    JM

  • 10. Data: 2012-03-20 23:15:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Mar 2012, j@nek wrote:

    > jednak chciałbym się jeszcze upewnić co do tego, że podatek
    > od czynności cywilnoprawnych (PCC?) uiściłem w 2009 r a w koszt
    > uzyskania przychodu rozliczam w 2011 r - czy to ma jakieś znaczenie ?

    Jesli jest "staje sie kosztem z momentem (kolejnej) sprzedaży", to nie
    ma znaczenia.

    pzdr, Gotfryd