  • 31. Data: 2012-03-24 17:00:16
    Temat: Re: Konto dla syna a podatki
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 8:49 AM, zlotowinfo wrote:

    > nie ma darowizny ze swojego na swoje konto
    > cały czas mowie o tym by syn korzystał z konta rodzica

    a co to jest "korzystanie z konta rodzica"?
    w ktorym paragrafie w KC to jest zdefiniowane.

    > zauważyłem

    a po za tym cos merytorycznego?

  • 32. Data: 2012-03-24 17:02:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 9:13 AM, Michal Jankowski wrote:

    > A jeśli można, to czy obdarowany może zażądać wypłaty szybszej niż
    > zapisano w akcie?

    tak.
    w momencie podpisania aktu notarialnego pieniadze stają się jego
    własnością i może żądać ich natychmiastoego wydania łącznie z pójściem
    do sądu i przysłaniem komornika.

    Czy można temu zapobiec zapisując wypłatę w ratach? Nie wiem.

    Dlatego pisałem o dokumentowaniu wypłat, żeby potem nie było, że
    "synalek" pojdzie do sądu i powie, że nigdy pieniedzy zapisanych w akcie
    nie dostał.

  • 33. Data: 2012-03-24 19:12:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Mar 2012, Michal Jankowski wrote:

    > A jeśli można, to czy obdarowany może zażądać wypłaty szybszej niż
    > zapisano w akcie?

    Żadać może, kary za to nie ma ;)
    Ale skutecznosc zależy wyłacznie od dobrej woli darczyńcy.
    Przy czym do rozważenia jest, czy czasem podatek się nie pojawi,
    od odsetek z tytułu nienależnego (wczesniejszego) swiadczenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-03-24 20:09:01
    Od: tomek <t...@b...pl>

> [...]
    > Przy czym do rozważenia jest, czy czasem podatek się nie pojawi,
    > od odsetek z tytułu nienależnego (wczesniejszego) swiadczenia.

    To co, dyskusja już dotarła do miejsca w którym 99% relacji majątkowych
    na linii rodzice-dzieci wypełnia znamiona przestępstwa skarbowego :) ?

    Tomek

  • 35. Data: 2012-03-24 21:37:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/24/2012 1:12 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Żadać może, kary za to nie ma ;)
    > Ale skutecznosc zależy wyłacznie od dobrej woli darczyńcy.

    Moment. Jak to jest darowizna to jej spełnienie następuje w momencie
    podpisania aktu. Nie da się sporządzić aktu notarialnego z darowizną
    jutro. Albo teraz, albo w ogóle.
    Wiec nawet teoretycznie nie da się żądąć wypłaty wcześniej.

    Stąd moje wątpliwośi czy da się sporządzić umowę darowizny na raty.

    > Przy czym do rozważenia jest, czy czasem podatek się nie pojawi,
    > od odsetek z tytułu nienależnego (wczesniejszego) swiadczenia.

    jak wyżej.

  • 36. Data: 2012-04-23 20:42:33
    Od: grazyna007 <m...@g...pl>

    W dniu 2012-03-22 12:38, Jacek pisze:
    > Syn ma 17 lat i chcemy z żoną założyć mu konto i okresowo wpłacać tam
    > jakieś kwoty, aby miał za kilka lat jakieś środki na potrzeby studiów itp.
    > Czy w związku z wpłatami nie wpadniemy w jakąś pułapkę typu podatek od
    > darowizny czy coś w tym stylu?
    > Jacek

    Darowzina od najbliższej rodziny, np. małżonka, rodziców czy dzieci nie
    podlega opodatkowaniu. Nie ma znaczenia również, jak wysoką kwotę
    otrzymałeś. Są jednak pewne warunki - darowiznę trzeba zgłosić we
    właściwym urzędzie skarbowym. Pieniądze muszą być przekazane przelewem
    na rachunek nabywcy w banku albo w spółdzielczej kasie
    oszczędnościowo-kredytowej lub przekazem pocztowym.

  • 37. Data: 2012-04-25 11:55:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 03/24/2012 11:00 PM, witek wrote:

> [...]

    (...)

    > a po za tym cos merytorycznego?

    Mniej papierkologi, bo przy takim podejsciu darowizna i obowiazek jej
    zgloszenia to dosc martwy przepis.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org