  • 1. Data: 2008-04-22 17:12:11
    Temat: Konto firmowe - euro
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Posiadam konto firmowe prowadzone w euro. Dostaje zaplate na to konto od
    firmy zagranicznej.
    W normalnych warunkach przelewam to euro na konto prowadzone w PLN, bank
    to przelicza i moge sobie rozliczyc roznice kursowe.
    CO jednak gdybym sobie te pieniadze w kasie wyplacil w Euro ?
    Jak to rozliczyc podatkowo ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2008-04-23 10:15:29
    Temat: Re: Konto firmowe - euro
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Wg. kursu EUR twojego banku z dnia wplywu na konto.

  • 3. Data: 2008-04-23 19:46:09
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Bad Behaviour pisze:
    > Wg. kursu EUR twojego banku z dnia wplywu na konto.

    Dziekuje.

  • 4. Data: 2008-04-23 20:22:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Bad Behaviour wrote:
    > Wg. kursu EUR twojego banku z dnia wplywu na konto.

    To zależy.

    Z tego, co można doczytać "na grupie" funkcjonują co najmniej dwie,
    sprzeczne ze sobą, wiążące interpretacje urzędów skarbowych, dotyczące
    wyliczenia różnic kursowych w sytuacji jeśli nie było fizycznego
    przewalutowania.

    Dla tego przykładu zgodnie z interpretacją, którą ja dostałem (i do
    której się stosuje) rzeczywiście należy uwzględnić kurs swojego banku.

    Ale zgodnie z interpretacją, o której pisał (chyba - nie chce mi się
    szukać) kolega Witek - należy użyć kursu NBP.

    Tak więc zalecana jest duża ostrożność i wystąpienie o własną interpretację.

    Piotrek

    PS.
    Piszę oczywiście *nie* o PK